Forrás: Varaljay.com
Szerző: Gabriel Varaljay
"Emlékszem, amikor kb. 8 évvel ezelőtt megvettem az első PDA-s mobilomat (féltégla volt, amin egy WindowsCE rendszer futott) és külön kellett hozzá vennem egy külső GPS vevőt is (amely akkora volt, mint egy gyufás skatulya), majd ezt a kettőt össze kellett párosítani. Mindezt még össze kellett kapcsolnom egy Y töltővel, amelynek vége a kocsi szivargyújtójába ment. Elég komplikált és stresszes feladat volt, amely eltartott egy ideig. Most viszont itt vannak az okostelefonok, amelyekben már filléres értékben sokkal precízebb GPS vevő chippeket építenek, mint az említett gyufás skatulyám.
Ezt a technológiát lovagolta meg a Foursquare és biztosított egy olyan szimbiózist a szolgáltatóknak (kávézó, söröző, kisbolt, stb.) és a felhasználóknak (akik ezeken a helyeken megfordulnak), amelyből mindenki nyer – nyer állapotba kerülhet. Vagy mégsem?
Még mindig nagyon sokan azt kérdezik, hogy a Foursquare egy játék? Hááát én azt válaszolnám, hogy lehet, de inkább nem. Na de, hogy van ez a kkv (mikro-, kis- és középvállalkozás) szempontból? Odáig még nagyon sok vállalkozás eljutott, hogy fenn vannak a Foursquare-en. A magyar vállalkozások szerintem 95% a tudtán kívül. Miért is? Mert a felhasználók maguktól töltötték fel ezeket a helyeket, ezzel is egyfajta wikipédia effektust erősítve. Közösségben az erő, mondhatnánk, csak most a már az adott fizikai vállalkozásokon lenne a sor, hogy felismerjék miért is jó ez nekik, vagy miért is matat mindenki az okostelfonján, miután elfoglalt a helyét a bárszéken. :-) Az egyik ok az, hogy" ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az e-Commerce, e-Business, ill. a magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, m-Commerce témakörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.
INGYENES TUDÁSTÁR: szakmai anyagok | Hasznos webes eszközök | Szakirodalom| Állás.
Javasolj - Használd - Oszd meg!