Forrás: InfoTér - Informatika a Társadalomért Egyesület információmegosztó oldala
"Ha az elektronikus kereskedelem a kiskereskedelem 15%-át tenné ki és a belső piac akadályait felszámolnák, a fogyasztók nyeresége 204 milliárd euróra rúgna, ami már az európai GDP 1,7%-át jelentené. Az Európai Bizottság azonban megállapította, hogy még mindig túl sok probléma akadályozza azt, hogy a fogyasztók és a vállalkozások teljes mértékben kihasználják az internetes szolgáltatásokat: gyakoriak az alkalmazandó szabályokkal kapcsolatos bizonytalanságok, illetve e szabályok figyelmen kívül hagyása, az ajánlatok sok esetben átláthatatlanok és nehezen hasonlíthatók össze, a fizetési és a szállítási módok pedig költségesek és nem megfelelőek.
Ezért – az európai digitális menetrend és az egységes piaci intézkedéscsomag keretében, valamint az Európai Tanács azon kérésére reagálva, hogy terjesszen elő ütemtervet a digitális belső piac 2012-ig történő végleges létrehozására – a Bizottság ma egy tizenhat konkrét fellépést bemutató közleményt fogadott el. E fellépések célja, hogy 2015-ig megkétszereződjék az elektronikus kereskedelem részesedése a kiskereskedelemben (ma annak 3,4%-át teszi ki), csakúgy, mint az internetes gazdaságé az európai GDP-ben (ez jelenleg kevesebb mint 3%). 2015-re az online kereskedelem és szolgáltatások a növekedés és a nettó munkahelyteremtés akár több mint 20%-át is kitehetik majd egyes tagállamokban (például Franciaországban, Németországban, az Egyesült Királyságban vagy Svédországban).
Michel Barnier, a belső piacért felelős biztos, Neelie Kroes, a digitális menetrendért felelős bizottsági alelnök, valamint John Dalli fogyasztóvédelmi politikáért felelős biztos törekvéseiket ismertetve hangsúlyozták: „Európa jelenlegi nehéz helyzetében sürgősen fel kell tárnunk minden forrást, amelyből tevékenység és foglalkoztatás fakadhat. A ma bemutatott cselekvési terv új lehetőségeket teremt a polgárok és a vállalkozások számára, és elhozza Európának a növekedést és a munkahelyteremtést, amelyre annyira szüksége van. Célja, hogy felszámolja az akadályokat, amelyek mindmáig fékezik az európai internetes gazdaság kibontakozását.”
A közlemény tartalma
Az egységes piaci intézkedéscsomagnak és a digitális stratégiának megfelelően a közlemény olyan cselekvési tervet mutat be, amely meg fogja könnyíteni az online termékekhez és tartalmakhoz való, határokon átnyúló hozzáférést; orvosolja " ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.
A teljesség igénye nélkül minden egy helyen: szakdolgozatok, értekezések, elemzések e-kereskedelem és online marketing témákban - évenkénti bontásban.
Hasznos webes eszközök: online marketing, e-kereskedelem, eBusiness, website tervezés, web-design, ergnomónia, website tipográfia, SEO, SEM, SMO, site optimalizálás és társaik.
Szakirodalom: könyvek, kiadványok online marketing, webáruház, e-Kereskedelem témakörökben.