Forrás: Computerworld
Szerző: Szilágyi Szabolcs
"Az előzetes becslések alapján a magyarországi online kiskereskedelem 155 milliárd Ft-os forgalmat bonyolított az év során, és e mellett az online szolgáltatásértékesítés is jelentősen fejlődött, derült ki a GKIeNET – T-Mobile: „Jelentés az internetgazdaságról” januárban közzétett kutatásából.
Női-férfi erőviszonyok
Az elmúlt egy évben az online vásárlók száma szeptember végén 1,4 millió fő volt. Az internetes vásárlók között a női-férfi arány egyensúlyba került, és 2012-től már várhatóan több hölgy fog online vásárolni, mint férni. Az internetes kereskedőknek egyre inkább fel kell készülnie a női igények kiszolgálására, ami sok esetben a weboldalak átalakítását is magával hozza.
Bónuszok és kuponok
2011-ben a legtöbb média figyelem egyértelműen az online bónusz/kupon értékesítéshez köthető. Bár ez az üzleti modell a Grouponnak köszönhetően már 2007-óta működik sikeresen a világban, a magyar piac indulása csak 2010 második felére tehető, az igazi áttörést pedig 2011 hozta meg. A bónuszos/kuponos oldalak az elmúlt egy évben gyors és látványos fejlődésen mentek keresztül – az év elején még csupán néhány szereplőből álló piac az év végére közel 60 szereplősre duzzadt, így a kedvezményekre vadászó vásárlók már akár 200 aktív napi ajánlat közül is válogathatnak.
A magyarországi bónuszos/kuponos oldalak indulásakor (2010 végén, illetve 2011 elején), kizárólag szolgáltatásokat kínáltak jellemzően 50%-os vagy magasabb kedvezményekkel. Mivel az impulzusvásárlás" ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.
A teljesség igénye nélkül minden egy helyen: szakdolgozatok, értekezések, elemzések e-kereskedelem és online marketing témákban - évenkénti bontásban.
Hasznos webes eszközök: online marketing, e-kereskedelem, eBusiness, website tervezés, web-design, ergnomónia, website tipográfia, SEO, SEM, SMO, site optimalizálás és társaik.
Szakirodalom: könyvek, kiadványok online marketing, webáruház, e-Kereskedelem témakörökben.