Közösségi média marketing: lájkok, játékok, Facebook - nyertesek vagy vesztesek?
2011. december 23. írta: vecseilaszlo

Közösségi média marketing: lájkok, játékok, Facebook - nyertesek vagy vesztesek?

Az utóbbi időben a közösségi médiában (most értsd: Facebook) több tanulságos kampány is borzolta a hangulatot. Összefoglalásként megtaláljátok -az általam legfontosabbnak ítélt- három esettel kapcsolatos írásokat. Jó elemezgetést!

I. tanulság

“Az indián neved pedig…”, avagy a mindent elsöprő Facebook-alkalmazás története

Ma mindenki róluk beszél. Számtalan szakmai blogon, hírportálon, és privát blogbejegyzésben is téma a történetük, hozzászólók tízezrei mondják el véleményüket, és százezrek terjesztik a hírüket. Alkottak egy Facebook alkalmazást házon belül, amivel 2-3 nap alatt majdnem kétszer annyi Facebook rajongót szedtek össze, mint amennyi a McDonald’s hazai Facebook rajongóinak száma. Rengeteg a találgatás, miért éppen ez volt az alkalmazás témája, honnan van az ötlet, hol ebben az üzlet, volt-e adathalászat stb.

Forrás: Online Marketing Akadémia blog
Szerző: Gombos Zsolt

"Mindenki róluk beszél, de őket nem kérdezte meg eddig senki. Eddig. Mi velük, az ötletgazdákkal, a megvalósítókkal beszélgettünk közvetlenül és feltettük neki azokat a kérdéseket amikre a legtöbben kíváncsiak.

Gyors összefoglaló, ha nem vagy képben
2011. december első napjaiban szédítő sebességgel vírusként terjedt a Facebookon egy alkalmazás, amely nem ígért mást csak annyit, hogy a használatával megtudod mi az indián neved.

Az alkalmazást nagyon sokan kezdték el használni, és az eredményt mindenki közzétette a saját üzenőfalán, értesítve a lehetőségről a felhasználó összes aktív ismerősét. Aztán közülük is sokan kipróbálták milyen indián nevet ad neki az alkalmazás, és így tovább. Annyi embert megmozgatott ez az egyszerű program, hogy minden eddigi magyar rekordot megdöntött, és az ötletet megvalósító Extreme Silver ékszerüzlet Facebook oldalának rajongói száma az egekbe szökött. Jelenleg" ... >>

 

II. tanulság 

Már a CNN oldalán háborognak a Nescafé hazai Facebook játéka miatt

Hatalmas nemzetközi szintű botrány van kialakulóban a Nescafé hazai Facebook oldalán indított játék miatt. A felbuzdított lájkcsoport tagjai már a CNN oldalán fejtik ki véleményüket és gerjeszteni próbálják a márka iránti gyűlöletet. Véget ért a lájk-alapú játékok szervezése.

Forrás: Social Times - a közösségi média marketing oldala

"Nemrég a Nescafé internetes nyereményjátékot hirdetett. A játék témája az volt, hogy mire költenél 1 millió forintot? A játékosok pályázataikat egy microsite-on keresztül küldhették be,  hogy gyűjtsék a szavazatokat. A szavazás alapja a Facebook like gomb volt. A szabályzat értelmében azok a pályázatok, amik legalább 20 szavazatot gyűjtöttek, egy szakmai zsűri elé kerültek, akik 30 pályázatot juttattak tovább egy második körre. Fontos még az elején leszögezni, hogy a Nescafé Facebook oldalán csak a játékra való felhívás található (amely nem mellesleg https protokollban nem működik), maga a játék egy erre a célre kialakított microsite-on futott. Annyi köze van a Facebookhoz, hogy egy-egy nevezésre a beépített facebook like gombbal lehet szavazni." ... >> 

(forrás: nescafe3in1-effekt.hu)

 

Nescafé vs. 9gag - második félidő

Tegnap nagy port kavart a Nescafé hazai Facebook oldala körül kialakult trollkodás. Íme a Nestlé Hungária közleménye, és a SocialTimes összefoglalója!

Forrás: Social Times - a közösségi média marketing oldala

"Tegnap nagy port kavart a Nescafé facebookos játéka nem csak hazai, hanem külföldi felületeken is. Röviden összefoglalva, a Nestlé Hungária Kft. több fordulós pályázatot hirdetett ki a Nescafé 3in1 oldalán kreatív ötletek megvalósítására, ám az egyik játékos nem tudott belenyugodni abba, hogy nem jutott tovább a második fordulóra, így a 9gag hálózat tagjait felszólította a márka nemzetközi szintű gyalázására. 2-3 óra leforgása alatt odáig jutottak, hogy a mocskolódó posztok ellepték többek között a CNN Facebook oldalának falát is, és csalással vádolták meg a szervezőt. Mint később kiderült, a lavinát elindító Szolnoki János több alkalommal próbálta nyugtatni a közösség tagjait, ám a trolláradatot nem tudta megállítani." ... >>


Nescafé vs. 9geg - A meccs vége!

A Nescafé 3+1 pályázata kapcsán egy félrértésből kirobbano kommunikációs csata és azt kísérő két napja tartó trollinvázió - szerkesztőségünkbe juttatot hivatalos információk alapján - ma délután békésen zárult. Győztek: józan ész és a humán hozzáállás.

Forrás: Social Times - a közösségi média marketing oldala

"Már két alkalommal írtunk a Nescafé által szervezett promócióval kapcsolatos kommunnikációs csatáról, amely lezárásáról ígértünk további információkat.  

Röviden összefoglalva, a Nestlé Hungária Kft. több fordulós pályázatot hirdetett ki a Nescafé 3in1oldalán kreatív ötletek megvalósítására, ám az egyik játékos nem tudott belenyugodni abba, hogy nem jutott tovább a második fordulóra, annak ellenére, hogy az ötletét 47 ezer, a nemzetközi 9gag közösséghez tartozó tag is támogatta. Igazságtalannak érezte a zsűri döntését, és elindult a trollkodás. A 9gag hálózat tagjait felszólította a márka nemzetközi szintű gyalázására, így 2-3 óra leforgása alatt odáig jutottak, hogy a mocskolódó posztok ellepték az internetet, és csalással vádolták meg a szervezőt.  

Alapvető félreértés
Az egész lavinát egy alapvető félreértés indította el, amit érdemes tisztázni: Szolnoki János, 47 ezer szavazatot kapott pályázatát nem zárták ki, egyszerűen nem jutott be a második fordulóra, ott ugyanis nem a lájkok száma volt a mérvadó, hanem a zsűri döntött a továbbjutásról, ami a pályázat szabályzatában világosan le is volt írva. A zsűri elsősorban kreatív, nem pedig karitatív ötletek megvalósítását szeretné jutalmazni.

A megegyezés
Az érintettek tobb alkalommal egyeztettek, és délután során mindkét fél posztolt a saját falán, hogy véget ért a párbaj. " ... >>

 (forrás: nescafe3in1-effekt.hu)

 

III. tanulság 

Új like balhék: Nikon és Lenovo

Kukorica János - 9gags Arny-vezető után egy sokkal szánalmasabb like csaló borzolja a gondolataimat. Tulajdonképpen a Kreatív cikkében olvasott soron akadtam ki: értékelhetetlen képpel nyerte meg az értékes Nikont kínáló fotóversenyt S.A. (illetve más értékes nyereményeket a Facebookon)

Forrás: Smart Business - SmartUP -Befektetés - Business - Kommunikáció - PR - Marketing - Startup - Üzlet - Vállalkozás

"Én már csak maradnék a felvilágosításnál! Kedves Facebookon pazarló cégek, inkább adjátok a pénzeteket jótékony célra, minthogy megélhetési csalókat hirdettek győzteseknek. Ablakon kidobott pénz, rengeteg csalódott játékos és rossz marketingüzenetek - ez jellemzi a Nescafé őrületet néhány nappal megelőző közösségi média fiaskókat is. 

Tessék megérteni végre: Vége! Egy jó ideje nincs értelme a dolognak, mivel ugyanazok játszanak és ugyanazok nyernek a like-játékokon. Közösségi média és PR szakértőként maximálisan szomorúan állok a legújabb botrányok előtt, de értsük már meg vége a like-korszaknak. Nem célcsoport senkinek az a megélhetési like maffia, amely mostanra uralma alá vonta az összes Facebookon indított játékot." ... >>

 
Tegnapi kis nyomozásunk alatt szépen végigkövettük legújabb és valószínűleg mindeddig a legpofátlanabb likecserélő három decemberi áldozatát. Simon Attila már többeknek borzolta az idegeit azóta, hogy nevetségesen béna fotójával elvitt a hazai amatőr fotós tábor legjobbjai elől egy Nikon D90-et. Mellékesen röhejessé téve a Facebook játék kiíróit saját rajongóik előtt.
 
Forrás: Smart Business - SmartUP -Befektetés - Business - Kommunikáció - PR - Marketing - Startup - Üzlet - Vállalkozás
 
"Persze a bennfentesek azonnal jelezték, hogy csaló van a játékban, de mint ahogy a nyári Budapest Bankos Valóraváltó pályázat 1 milliójának esetében is a szervezők szerették volna elkerülni a botrányt és inkább a becsületes játékosok érzelmeit áldozták fel a médiabalhé felvállalása helyett. Így persze csalónk felbátorodott és lenyúlt egy laptopot a Lenovó játékán is, s ennek koronájaként még egy pár jegygyűrűre is összedobtak néhány like-ot neki a szorgos megélhetési lájkolók.
 
A kapzsi fiatalember pedig szorgalmasan röhögött bele a játékokban becsületesen játszók arcába, időnként még kicsit be is szólt, s végül így jutottunk el következő kiszemelt áldozatáig a Sunfleurhöz." ... >>
 

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz

 

 

Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen. 

A teljesség igénye nélkül minden egy helyen: szakdolgozatok, értekezések, elemzések e-kereskedelem és online marketing témákban - évenkénti bontásban.
Hasznos webes eszközök: 
online marketing, e-kereskedelem, eBusiness, website tervezés, web-design, ergnomónia, website tipográfia, SEO, SEM, SMO, site optimalizálás és társaik.
Szakirodalom: könyvek, kiadványok online marketing, webáruház, e-Kereskedelem témakörökben.

A bejegyzés trackback címe:

https://vecseilaszlo.blog.hu/api/trackback/id/tr673490065

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása