Forrás: HVG (A HVG.hu korábbi cikkeit csak regisztrált felhasználók olvashatják. A regisztráció ingyenes)
"Egyre jobban elfogadják az emberek az internetes vásárlást világszerte - az Egyesült Államokban 2014-re várhatóan 78%-kal nő a volumene , és Magyarországon is egyre elterjedtebb. Tavaly az interneten vásárlók száma itthon több mint 1,2 millió fő volt a GKIeNet adatai szerint, az online áruházak forgalma pedig idén elérheti a 160 milliárd forintot, ami több mint 15 százalékos növekedés a tavalyelőtti tételhez képest.
A megkérdezettek többsége - 69 százaléka - tervez az interneten is vásárolni karácsonyra. Idén átlagosan 34 800 forintot tervezünk költeni karácsonyi ajándékokra – derül ki az Árukereső.hu 2500 fő részvételével készített hazai online felméréséből. Az internetes vásárlók többsége azért választja az online boltokat, mert ott nem kell sorban állni, és az árak gyakran alacsonyabbak, mint a hagyományos üzletekben.
Mire vadásznak az online bűnözők?
Mivel az online vásárlás egyre szélesebb körben elterjedt, erre az internetes bűnözők is felfigyeltek: hitelkártya-adatokra, bankkártyaszámokra, PIN-kódokra és egyéb személyes adatokra vadásznak. Ráadásul nem csak a weboldalakon várják az áldozatokat, de aktívan, legtöbbször emailen próbálják a hiszékenyeket csapdába csalni.
A TrendMicro összegyűjtötte, melyek a legtipikusabb csalások, és egy látványos infografikát is készítettek a biztonságos internetes vásárlásról, de a Strategy + Business is hosszasan részletezi, hogyan lehet védekezni a kártékony kódok ellen." ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.
A teljesség igénye nélkül minden egy helyen: szakdolgozatok, értekezések, elemzések e-kereskedelem és online marketing témákban - évenkénti bontásban.
Hasznos webes eszközök: online marketing, e-kereskedelem, eBusiness, website tervezés, web-design, ergnomónia, website tipográfia, SEO, SEM, SMO, site optimalizálás és társaik.
Szakirodalom: könyvek, kiadványok online marketing, webáruház, e-Kereskedelem témakörökben.