Forrás: adatvedelmiszakerto.hu
Szerző: Dr. Kulcsár Zoltán
"Az ajánló rendszer működése
A Gravity R&D honlapján jól megfogalmazták a szolgáltatás lényegét: “Rendszerünk úgy működik, mintha egy hagyományos áruházban a vásárlókat jól ismerő eladók mindenki számára máshogy rendeznék el a kirakatot.”
És tényleg. Az ajánló szoftverek adatokat gyűjtenek az adott felhasználó, webáruház látogató szokásairól: melyik terméket nézegette a felhasználó korábban, melyik termékcsoportba tartozó áruk iránt mutatott érdeklődést. A begyűjtött adatok alapján a rendszer a weboldal további illetve későbbi felkeresésekor a felhasználó addigi tevékenységétől függően más és más reklámot (termékajánlót) jelenít meg. Egy utazási portálon ha belföldi, falusi turizmusba tartozó ajánlatokat nézegettem, az oldalon megtalálható reklámok, további szállásajánlók az én ízlésemnek megfelelő szállásokat kínálják.
A Scarab szerint az ajánlórendszer az értékesítés 5-10%-ához is hozzájárulhat.
A megvalósítás lehetőségei
Alapvetően háromféle megoldással találkozhatunk.
Az egyikben" ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.
A teljesség igénye nélkül minden egy helyen: szakdolgozatok, értekezések, elemzések e-kereskedelem és online marketing témákban - évenkénti bontásban.
Hasznos webes eszközök: online marketing, e-kereskedelem, eBusiness, website tervezés, web-design, ergnomónia, website tipográfia, SEO, SEM, SMO, site optimalizálás és társaik.
Szakirodalom: könyvek, kiadványok online marketing, webáruház, e-Kereskedelem témakörökben.