Forrás: Menedzsment Fórum - Induló tőke minden napra
Szerző: Beke Károly
"Amerikai mintára
Az Egyesült Államokban szeretnek nevet adni bizonyos napoknak, így született meg a Black Friday (fekete péntek) forgalma, mely hagyományosan a karácsonyi vásárlási roham rajtját jelenti, minden évben a Hálaadás utáni nap. Mostanra bevett gyakorlat, hogy a legtöbb cég ilyenkor kezd komoly leárazásokba a karácsonyi vásárlói roham előtt, a vevők rendre elárasztják az üzleteket.
2006 óta az internetes kereskedők is rácsatlakoztak a fekete péntekre, akkor született meg a Cyber Monday, mely a Black Friday utáni első hétfő. Idén a fekete péntek november 26-án lesz a tengerentúlon, ebből következően a Cyber Mondayt november 29-én tartják az internetes kereskedők.
A Cyber Monday létjogosultságát egyébként a számok is igazolják, hiszen a 2006-os debütálás óta évről évre nő az ezeken a napokon elköltött összeg, még a válság miatt visszaeső kiskereskedelmi fogyasztás sem okozott komoly törést. Az első alkalommal 610 millió dolláros forgalmat regisztráltak az online webáruházak ezen a napon, míg tavaly már átlépte a bűvös egymilliárd dollárt az elköltött összeg. 2009-hez képest 2010-ben 16 százalékos volt a növekedés az Egyesült Államokban ezen a napon.
Az amerikai "jeles" napok közül" ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.
A teljesség igénye nélkül minden egy helyen: szakdolgozatok, értekezések, elemzések e-kereskedelem és online marketing témákban - évenkénti bontásban.
Hasznos webes eszközök: online marketing, e-kereskedelem, eBusiness, website tervezés, web-design, ergnomónia, website tipográfia, SEO, SEM, SMO, site optimalizálás és társaik.
Szakirodalom: könyvek, kiadványok online marketing, webáruház, e-Kereskedelem témakörökben.