Forrás: Jogi Fórum
Szerző: dr. Fábián Erika
"A jogi szaknyelv „távollevők között kötött szerződésnek” nevezi azokat az ügyleteket, melynek során fogyasztó és vállalkozó valamely távközlő eszköz útján köt értékesítési szerződést egymással. A vásárlás történhet telefon, katalógus, megrendelőlap, fax, illetve bármely olyan eszköz útján, melyen keresztül szerződéses nyilatkozat tehető; a számos lehetőség ellenére azonban az interneten történő elektronikus kereskedelem a legnépszerűbb, s az elmúlt években igen dinamikus fejlődésnek indult. A nemrégiben szinte még csak levelezésre használt világhálón ma már számtalan cég kínálja szolgáltatásait, és figyelemmel a vásárló „gyengébb pozíciójára”, az ilyen típusú ügyleteknél a jogszabály szigorú fogyasztóvédelmi szabályokat ír elő.
A vállalkozás tájékoztatási kötelezettsége természetesen ezeknél a szerződés típusoknál is nélkülözhetetlen, így az értékesítő kellő időben – legkésőbb a teljesítéskor - köteles információt adni a cég adatairól, a termék leglényegesebb tulajdonságairól, a fizetés, szállítás módjáról, feltételeiről illetve az elállás jogáról is. A távollevők között kötött szerződésekről szóló 17/1999. (II.5.) Kormányrendelet az uniós jogszabályokkal összhangban fogyasztóvédelmi szempontból különösen fontos szabályokat rögzít, azonban az elektronikus kereskedelemről 2001. évi CVIII. törvény további feltételeket támaszt, többek között a szolgáltató tájékoztatási kötelezettségének vonatkozásában is. A jogszabály kötelezi az értékesítőt arra, hogy" ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.
A teljesség igénye nélkül minden egy helyen: szakdolgozatok, értekezések, elemzések e-kereskedelem és online marketing témákban - évenkénti bontásban.
Hasznos webes eszközök: online marketing, e-kereskedelem, eBusiness, website tervezés, web-design, ergnomónia, website tipográfia, SEO, SEM, SMO, site optimalizálás és társaik.
Szakirodalom: könyvek, kiadványok online marketing, webáruház, e-Kereskedelem témakörökben.