A netbiztonság miatti aggodalom lassítja az európai e-kereskedelem fejlődését
2011. október 18. írta: vecseilaszlo

A netbiztonság miatti aggodalom lassítja az európai e-kereskedelem fejlődését

A CBRE felmérése szerint a magyarok csupán 17 százaléka vásárol az interneten, az viszont biztató, hogy a 16-24 évesek között már 32 százalékos ez az arány.

 
Forrás: Tranzit

"A biztonságérzet hiánya egyelőre a legjelentősebb akadálya az online vásárlásnak Európában, habár egyre gyakoribb az informatikai eszközök használata és terjed a bankkártyás „chip és PIN” fizetési mód – derül ki a világ vezető globális ingatlan-tanácsadója, a CBRE legújabb kutatásából.

Az elemzés rámutat, mennyire fontos mostanában a fogyasztás, mint a gazdaság belső motorjának a felpörgetése minden országban. A digitális forradalom számos európai országban támogatja az online vásárlás népszerűségét, de több millió vásárlót a gyenge biztonságérzet megakadályoz abban, hogy teljesen magukévá tegyék az online vásárlás élményét.

A CBRE „Európa online fogyasztója” című kutatását szeptember 26-án, a berlini „World Retail Congress” (Kiskereskedelmi világkongresszus) eseményen mutatja be. A jelentés az első pán-európai kutatás a maga nemében, több mint tízezer ember bevonásával készült, és az online fogyasztói magatartást vizsgálja tíz európai országban. A kutatásban – többek között – a következő termékcsoportok szerepelnek: cipő és ruházat, könyv, zene és szórakoztatás, élelmiszer, elektronikai termékek, kozmetikumok, gyógyszerek és számítógépes játékok.

Amikor a CBRE a fogyasztókat arról kérdezte, hogy mi akadályozza őket az online vásárlásban, a biztonság miatti aggodalom volt az első számú szempont. Ez fontosabb volt, mint a szállítás költsége és kényelme, vagy a hitelkártya hiánya. Akik gyakran vásárolnak az interneten, azok is a fizetés biztonságát említették fő szempontként. A spanyol fogyasztók közel fele, míg" ... >>

 

Kapcsolódó cikk:

Miért félünk az internetes vásárlástól?

A válságban felértékelődött a belső fogyasztás élénkítése, mint a gazdaság felpörgetésének egyik eszköze és miután a legtöbb országban mind a fogyasztó, mind a szolgáltató egyre inkább ár, illetve költségérzékeny, értelemszerűen felértékelődik az internetes vásárlás szerepe. A költséghatékony, munkaerőkímélő megoldás mégis a vártnál lassabban terjed Európában.

Forrás: Piac&Profit

"Online üzletekből nincs hiány, és a bankok is erősen igyekeznek az elektronikus csatornák felé terelni a lakossági valamint a kkv ügyfeleiket. Az emberek többsége viszont tart az internetes vásárlásoktól. Habár a digitális forradalom technikailag számos európai országban támogatja az online vásárlást, az emberek nem érzik biztonságosnak. A CB Richard Ellis (CBRE) legújabb kutatása szerint a gyenge biztonságérzet több millió európai vásárlót akadályoz meg abban, hogy internetes felületen vásároljon." ... >>

 

 

 

Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen. 

A teljesség igénye nélkül minden egy helyen: szakdolgozatok, értekezések, elemzések e-kereskedelem és online marketing témákban - évenkénti bontásban.
Hasznos webes eszközök: 
online marketing, e-kereskedelem, eBusiness, website tervezés, web-design, ergnomónia, website tipográfia, SEO, SEM, SMO, site optimalizálás és társaik.
Szakirodalom: könyvek, kiadványok online marketing, webáruház, e-Kereskedelem témakörökben.

A bejegyzés trackback címe:

https://vecseilaszlo.blog.hu/api/trackback/id/tr903310828

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása