Így múlik el a Yahoo dicsősége
2011. október 06. írta: vecseilaszlo

Így múlik el a Yahoo dicsősége

A kilencvenes évek végén az internet legmenőbb cége volt, olyasmi, mint most a Google és a Facebook együtt. A dotkom-összeomlás nagy túlélői között tartották számon, és még 2008-ban is 40-50 milliárdos felvásárlási ajánlatokat dobott vissza. Most, miután kirúgták a vezérigazgatót, és kikerült a cégre az eladó tábla, úgy tűnik, vészesen közeledik a Yahoo történetének utolsó felvonása.

Forrás: Index
Szerző: hancu

"A Yahoo a klasszikus, első generációs internetes sikertörténetek mintapéldánya. 1994 februárjában két stanfordi egyetemista, David Filo és Jerry Yang összerakott egy linkgyűjteményt Jerry and David's Guide to the World Wide Web címen. Az oldal az egyetemista közönségen túlnőve hamar népszerűvé vált, ősszel már napi egymillió látogatást regisztrált. Egy évvel az indulás után céget szerveztek mögé, amit egy újabb év múlva tőzsdére vittek. Az árfolyam az első napon 270 százalékot ugrott, a cég akkor még mindig csak 49 alkalmazottja milliomos lett, az időközben tucatnyi szolgáltatással felturbózott Yahoo pedig az internet egyik legnépszerűbb oldalává vált. És a dotkomlufi előtti nagy felfutás még el sem kezdődött.

A kilencvenes évek végén egyértelműen a Yahoo volt az internet közepe. Kutatás-fejlesztésbe nem sokat fektettek, de nem is volt rá sok szükség; ha megtetszett egy ötlet, simán megvették. Ingyenes webes levelezőjük a Rocketmail felvásárlásából lett, online boltjuk a Viawebből, naptárjuk a Webcalból, levelezőlistájuk (és később csevegőprogramjuk) az eGroupsból, és így tovább. Számolatlanul szórták a tíz- és százmilliókat, a Broadcast.com online rádiót például 5,7 milliárd, a Geocities weboldal-szolgáltatót 3,6 milliárd dollárért vették meg. Így lett a Yahoo univerzális webes portál – és mivel akkoriban mindenki őt utánozta, így lett minden nagyobb oldalból az.

A világvége túlélője
A dotkomlufi kipukkanásának és a vele járó nagy webes armageddonnak egyszerre lett az egyik legnagyobb vesztese és legnagyobb túlélője a Yahoo. A cég részvényárfolyama" ... >> 

 
 

 

 

Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen. 

A teljesség igénye nélkül minden egy helyen: szakdolgozatok, értekezések, elemzések e-kereskedelem és online marketing témákban - évenkénti bontásban.
Hasznos webes eszközök: 
online marketing, e-kereskedelem, eBusiness, website tervezés, web-design, ergnomónia, website tipográfia, SEO, SEM, SMO, site optimalizálás és társaik.
Szakirodalom: könyvek, kiadványok online marketing, webáruház, e-Kereskedelem témakörökben.

A bejegyzés trackback címe:

https://vecseilaszlo.blog.hu/api/trackback/id/tr193267623

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása