Összeomlás szélén a Groupon-modell
2011. október 03. írta: vecseilaszlo

Összeomlás szélén a Groupon-modell

Gyülekeznek a viharfelhők a legnagyobb kuponoldal, a Groupon feje felett: a tőzsdére készülő társaságnak visszamenőleg módosítania kellett 2010-es eredménykimutatását, a frissített beszámoló szerint a bevétele csak kevesebb mint fele annak, amit korábban közölt. A vállalat a kedvezőtlen piaci környezet miatt elhalasztotta a nyilvános részvénykibocsátását, operatív igazgatója pedig távozott.

Forrás: HWSW
Szerző: Bodnár Ádám

"Pénteken a Groupon kiegészítette az amerikai Értékpapírpiaci- és Tőzsdefelügyelethez (SEC) júniusban eljuttatott S-1 dokumentumát, amely a részvények tőzsdei bevezetéséhez szükséges. Az új eredménykimutatás szerint a vállalat tavalyi forgalma a korábban jelzett 713 millió dollár helyett csak 312 millió dollár volt. A Groupon korábban a teljes átmenő forgalmát feltüntette bevételként, amelyen a kereskedővel is osztozik - a SEC szerint azonban ez a metrika nem tükrözte megfelelően a vállalat pénzügyi teljesítőképességét, ezért új eredménykimutatás beadására kötelezte a Groupont.

Új, a korábbinál kisebb számok
A SEC immár másodszor kötelezte eredménykimutatásának módosítására a Groupont, először azért kellett ezt megtennie, mert a vállalat egy saját maga által kitalált metrikát használt a nyereség kiszámítására, ami nem tartalmazta az ügyfélszerzéssel járó költségtételeket - ezek miatt veszteséget a cég. A módosított eredménykimutatás szerint tavaly a Groupon 312 millió dolláros forgalom mellett 413 millió dolláros veszteséget ért el, az idei első félév során 688 milliós bevétel mellett 223 millió dollár mínuszt mutatott a mérleg.

A vállalat nyilvánosságra hozta a kuponvásárlók adatait is, ezek szerint tavaly év végén" ... >>

 
 

 

 

Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen. 

A teljesség igénye nélkül minden egy helyen: szakdolgozatok, értekezések, elemzések e-kereskedelem és online marketing témákban - évenkénti bontásban.
Hasznos webes eszközök: 
online marketing, e-kereskedelem, eBusiness, website tervezés, web-design, ergnomónia, website tipográfia, SEO, SEM, SMO, site optimalizálás és társaik.
Szakirodalom: könyvek, kiadványok online marketing, webáruház, e-Kereskedelem témakörökben.

A bejegyzés trackback címe:

https://vecseilaszlo.blog.hu/api/trackback/id/tr393267398

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása