Forrás: BTL.hu
"A 2010 negyedik negyedévi adatok alapján a megjelenések és a kattintások számában is előkelő helyezést értek el a nagyobb, 728x90, 750x90, 920x110 méretű hirdetések, míg a hatékonysági mutatóikat figyelve már más a helyzet, hiszen CTR értékeik mind átlagon aluliak voltak. A leghatékonyabb a “Toplayer” formátum volt, mely - valószínűleg agresszív mivoltának köszönhetően -, kiemelkedő 2,22 %-os CTR-t tudhatott magának, ami jóval meghaladja a 0,26 %-os átlagot. Hatékonysága ellenére mindössze 220 ezres megjelenésszámmal rendelkezik, így a 15 legnépszerűbb formátum közül ezzel találkozhattak a legritkábban hazánk internet-felhasználói - írja a www.news4busimess.hu.
Az egyes ágazatok online hirdetési aktivitását tekintve, nem meglepő, hogy a legnagyobb marketing büdzsékkel rendelkező “telekommunikációs” és “pénzügyi” szektorok birtokolták a kampányok legnagyobb részét (23,6% és 11,5%), illetve hirdetéseik együttesen az összes megjelenéseknek majdnem a kétharmadát tették ki. A további 13 kategória osztozik a megjelenések megmaradt részén, mely igen csak tagolt képet mutat a 0,3%-os részesedést elért “ruházati cikkek és kiegészítők” kategóriától, egészen a 7,7%-os “autóipar”-ig.
A magas megjelenés- és kattintásszám csakúgy, mint a hirdetési formátumok esetében, az egyes iparágak tekintetében sem garantálta a jó teljesítményt. A" ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.
A teljesség igénye nélkül minden egy helyen: szakdolgozatok, értekezések, elemzések e-kereskedelem és online marketing témákban - évenkénti bontásban.
Hasznos webes eszközök: online marketing, e-kereskedelem, eBusiness, website tervezés, web-design, ergnomónia, website tipográfia, SEO, SEM, SMO, site optimalizálás és társaik.
Szakirodalom: könyvek, kiadványok online marketing, webáruház, e-Kereskedelem témakörökben.