Forrás: Trade Magazin
Szerző: tradeeditor
"Bár a megelőző évhez képest a vásárlások értéke emelkedett, továbbra is spórolósan költünk. Az elmúlt évben nőtt az online napi fogyasztási cikkeket vásárlók aránya, a bővülés üteme a teljes online piac növekedését is meghaladta – derült ki a KutatóCentrum évente megismétlődő kutatássorozatának, az E-Shopping FMCG Reportnak az adataiból. Míg ugyanis 2010-ben még csupán az aktív internetezők 11 százaléka nyilatkozott úgy, hogy egy év alatt legalább egy alkalommal vásárolt napi fogyasztási cikket online, addig idén ez az arány elérte a 15 százalékot. Ez 36 százalékos növekedést jelent, míg a teljes online piac 27 százalékos növekedést könyvelhetett el.
Ennek köszönhetően az online FMCG vásárlók aránya az internetes vásárlókéhoz képest is emelkedett valamelyest, így 2011-ben már az online vásárlók egynegyede számít online FMCG vásárlónak is egyben. A bővülést a piperék és kozmetikumok piacának erősödése eredményezte, ugyanis ez volt az egyetlen kategória, amiben az előző évhez képest növekedés figyelhető meg.
“Ez az eredmény nem meglepő annak ismeretében, hogy a napi fogyasztási cikkeket is elérte a kuponláz, ám egyelőre főként csak az illatszerekhez lehet olcsóbban hozzájutni a közösségi vásárlást kínáló oldalakon” – jegyezte meg Györfi Anna, a KutatóCentrum kutatási projekt menedzsere. A második legnépszerűbb kategória a háztartási és vegyiáruk csoportja, míg az italokat, a zöldséget és a gyümölcsöt szinte mindenki hagyományos módon szerzi be.
A napi fogyasztási cikkeket online vásárlók között a hagyományos boltok közönségéhez hasonlóan" ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.
A teljesség igénye nélkül minden egy helyen: szakdolgozatok, értekezések, elemzések e-kereskedelem és online marketing témákban - évenkénti bontásban.
Hasznos webes eszközök: online marketing, e-kereskedelem, eBusiness, website tervezés, web-design, ergnomónia, website tipográfia, SEO, SEM, SMO, site optimalizálás és társaik.
Szakirodalom: könyvek, kiadványok online marketing, webáruház, e-Kereskedelem témakörökben.