Keveset költenek webes jelenlétre a magyar kkv-k
2011. szeptember 01. írta: vecseilaszlo

Keveset költenek webes jelenlétre a magyar kkv-k

Évente legfeljebb 200 ezer forintot szán a teljes webes jelenlétére a magyarországi kis- és középvállalatok kétharmada. A cégek kötelező feladatként tekintenek a projektre, a lehető legkevesebbet költik rá, ezért a weboldalak nagy része nem éri el a célját, nem hoz üzletet.

Forrás: HWSW
Szerző: Bodnár Ádám

"Keveset költenek, jobbára azt is rosszul

Nem kezelik prioritásként a webes jelenlétet a hazai kis- és középvállalatok  - derül ki egy több mint 300 cég bevonásával tavaly ősszel készült felmérésből. A magyar kkv-k majdnem 90 százaléka rendelkezik saját weboldallal, azonban az oldalak negyede teljesen statikus, csak alapadatokat, elérhetőséget közöl a cégről, kvázi internetes telefonkönyvként működik. A weboldalak több mint harmadán találhatók meg a vállalat által értékesített termék vagy szolgáltatás részletes jellemzői, webshopja csak a cégek 15 százalékának volt. Ügyfélelérésre csak a válaszadók 15 százaléka használja weboldalát.

A HWSW által megkérdezett szakértők egybehangzó állítása szerint a magyar kis- és középvállalatok afféle "kötelező feladatként" tekintenek a saját weboldalra, amelyet a lehető legkisebb költségből kell kihozni.  "A legtöbbször úgy kezdődik, hogy 'legyen egy weboldal, mert a konkurenciának is van'. És akkor a fejlesztő elkészíti, mindenki boldog, csak a vásárlók nem jönnek" - mondja Liebig Zsolt, a swen.hu fejlesztője. Mivel a vállalatok jó része nem költ keresőoptimalizálásra, a potenciális ügyfelek ritkán találják meg őket, de ha meg is találják, akkor sem gyakran jutnak el konkrét vásárlásig, így az oldalak jó része üzleti szempontból haszontalan.

"Lényegében vakon csapnak bele a lecsóba, elképzelés nélkül, a következő felkiáltással: 'kell egy weboldal'" - teszi hozzá Forgács Viktor, a Sonance webfejlesztője. "A legritkább esetben van elképzelésük az elérendő célokról, célcsoportról, arculatról, felépítésről és tartalomról, ezeket a projekt során, sajnos gyakran a webfejlesztés szakaszában kell kikönyörögni."

A megtérülés hiányát valószínűleg a cégek is érzik, ezért sem költenek jelentős összeget a webes jelenlétre - a felmérésben szereplő vállalatok 40 százaléka évente legfeljebb 80 ezer forintot, további 24 százaléka pedig legfeljebb 200 ezer forintot fordít a teljes online jelenlétre, amiben a weboldal fejlesztése, karbantartása és a hosztolása is benne van. "Egy néven nem nevezett komoly ZRt. a kétszázezer forint nettó árat sokallta egy többnyelvű, igényes weboldalért és inkább a helyi rendszergazdával csináltatta meg. Az eredmény döbbenetes lett" - mondja Forgács Viktor.

A szűkös anyagi erőforrások mellett a cégek időt se nagyon szánnak a weboldaluk karbantartására, frissítésére, holott látszólag tisztában vannak ennek fontosságával. A kutatás szerint" ... >>

 

 

Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen. 

A teljesség igénye nélkül minden egy helyen: szakdolgozatok, értekezések, elemzések e-kereskedelem és online marketing témákban - évenkénti bontásban.
Hasznos webes eszközök: 
online marketing, e-kereskedelem, eBusiness, website tervezés, web-design, ergnomónia, website tipográfia, SEO, SEM, SMO, site optimalizálás és társaik.
Szakirodalom: könyvek, kiadványok online marketing, webáruház, e-Kereskedelem témakörökben.

A bejegyzés trackback címe:

https://vecseilaszlo.blog.hu/api/trackback/id/tr573180418

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása