Több ügyfél az e-kereskedelemben?
2011. augusztus 29. írta: vecseilaszlo

Több ügyfél az e-kereskedelemben?

A használhatósági (usability) kutatások segítségével, más-más módszerekkel pl. az eye-tracking, mouse-tracking, a/b tesztek révén az e-kereskedelemben ismét elmondhatjuk, újra sikerül érdekeset publikálnunk. Elgondolkodtató lesz, reméljük kapunk pár visszajelzést is, hogy használtátok-e és mennyire vált be.

Forrás: Eye-tracking.hu - kutatás és tanácsadás

"Gondoltad volna, hogy 25-40%-al is növelheted a megrendelések/ feliratkozások számát csak a mezők megfelelő elhelyezésével?

A regisztrációk és a megrendelések optimalizálása folyamatos kihívásokat jelent az e-kereskedelemben résztvevők számára. A mezők kitöltését számos szempont alapján kívánjuk optimalizálni. A hatékonysági és használhatósági szempontok alapján értékeljük a folyamatot:

  • miképpen tudjuk az űrlapon a figyelmet megragadni
  • mennyire egyértelmű a feladat és a kitöltés
  • mennyire emberközpontú a megoldásunk
  • multiknál: mennyire rugalmas nyelvi szempontból

Az ügyfélszerzés kritikus paraméterei a weboldal célközönsége alapján változó megoldásokat mutat. Egy közhellyel folytatva, nem biztos, hogy minden elrendezés ugyanolyan hatékony lesz egy női és egy férfi célközönségnek. Ahogyan különböző arculati elemeket használunk logikusan egy főleg női témájú oldalon mint egy férfi e-magazinnál, úgy weboldal feliratkozási és megrendelési folyamatának is eltérőnek szükséges lennie.

Természetesen nem ilyen egyszerű valós életben, talán ez volt a legegyszerűbb szemléltetés. Nézzünk pár olyan tényezőt, amely segítségünkre lehet egy weboldalon történő e-kereskedelmi elemzésénél.

  • az idő
  • az átláhatóság
  • az elrendezés
  • a folyamat mélysége
  • a szöveg érthetősége
  • a fennakadás   

.. és az ehhez kapcsolódó dizájn. Ezekből tudjuk meghatározni a fent említett folyamat értékelését, hogy például miért is ragadja meg a figyelmet vagy miért veszíti el adott pillanatban a figyelmet a felhasználó. Bár a tapasztalt online marketingeseknek mindez “közhely” lehet, a valós életben mindezeket professzionális szintre optimalizálni, nem is olyan egyszerű. Ahogyan látni is fogjuk, amennyire egyszerű egy-egy megoldás, annyira nehéz is, mindezeket a kialakításokat eltalálni.

Példaként" ... >>

 

 

Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen. 

A teljesség igénye nélkül minden egy helyen: szakdolgozatok, értekezések, elemzések e-kereskedelem és online marketing témákban - évenkénti bontásban.
Hasznos webes eszközök: 
online marketing, e-kereskedelem, eBusiness, website tervezés, web-design, ergnomónia, website tipográfia, SEO, SEM, SMO, site optimalizálás és társaik.
Szakirodalom: könyvek, kiadványok online marketing, webáruház, e-Kereskedelem témakörökben.

A bejegyzés trackback címe:

https://vecseilaszlo.blog.hu/api/trackback/id/tr483180340

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása