Forrás: Digibiz
"Hogy az internet komoly gazdasági hajtóerejű iparág, ma már nem kérdéses. Az viszont kevésbé közismert (mivel kevésbé mért), hogy mekkora is ez a hajtóerő - például a GDP-hez való hozzájárulásban kifejezve. Hogy pótolja ezt a számszerűsítési hiányt, a McKinsey Global Institute, az amerikai McKinsey & Company üzleti tanácsadócég kutatási részlege kutatást készített az internet gazdasági súlyáról a nemrég megrendezett e-G8 csúcstalálkozóra időzítve.
A McKinsey a kutatás során tizenhárom - együtt a világ GDP-jének több mint 70%-át adó - ország gazdaságát vizsgálta: a G8-ak mellett Dél-Koreát és Svédországot a magas internet penetrációjuk miatt, valamint Kínát, Indiát és Brazíliát, mint a világ leggyorsabban növekvő gazdaságait.
A webes forradalom GDP-ben mérve
A kutatás szerint a vizsgált országokban az internet átlagosan a GDP 3,4%-áért felel. A lista élén álló Egyesült Királyságnál és Svédországnál ez a mutató pedig még magasabb: 6% körüli. (Meglepő lehet, de)" ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.
A teljesség igénye nélkül minden egy helyen: szakdolgozatok, értekezések, elemzések e-kereskedelem és online marketing témákban - évenkénti bontásban.
Hasznos webes eszközök: online marketing, e-kereskedelem, eBusiness, website tervezés, web-design, ergnomónia, website tipográfia, SEO, SEM, SMO, site optimalizálás és társaik.
Szakirodalom: könyvek, kiadványok online marketing, webáruház, e-Kereskedelem témakörökben.