A Google AdWords kisebb hirdetőinek rémálma: a hirdetések átkattintási aránya (és ezzel együtt a minőségi mutatója) alacsony, és a webhelyet meglátogató felhasználók nagyon gyorsan elhagyják azt. A hirdető racionális magyarázatot keres... biztosan a versenytársak kattintanak szándékosan a hirdetésekre!
Forrás: Google Inside AdWords Magyarország - Lényeg az eredmény
"Az ilyen elméletek akármennyire hihetőek, általában mégis teljesen hamisak. Mivel a Google egyik meghatározott érdeke a kattintások lehető legmagasabb minőségének biztosítása, ezért naprakész algoritmusok többszintű kombinációját alkalmazzuk az ilyen stratégiák észlelésére és megakadályozására.
Kritikus megközelítés
Az összeesküvés-elméletek elvetése után tekintsd át újra AdWords-fiókodat és a céloldalt. Az alacsony átkattintási arány általában a hirdetés rossz minőségére és/vagy az adott kifejezéssel kapcsolatos irrelevanciájára utal. Ha például a vállalkozásod futballfelszereléssel kereskedik, akkor a hibát a "labda" kulcsszó okozhatja. Az ezen kifejezést beíró felhasználók egy része biztosan a bőrből készült, rúgható gömböt keresi. A legtöbb felhasználó azonban többek között a futballjátékosokkal kapcsolatos pletykákról szeretne értesülni, meg szeretné nézni a régebbi bajnokságok legszebb góljait, teniszlabdát szeretne vásárolni stb. Az is előfordulhat, hogy egyes felhasználók Nemes Nagy Ágnes hasonló című versét keresik! Világossá válik, hogy a "labda" szó túlságosan széles jelentéskörrel bír.
Az ilyen helyzetek elkerüléséhez" ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.