Egyre több magyarországi online áruház megjelenését alakítják át a hölgyek igényei szerint, és a jelenlegi trendek alapján 2012-re az internetes vásárlók fele már nő lesz hazánkban. Az elmúlt egy évben interneten vásárlók száma megközelítette az 1,1 millió főt Magyarországon, míg az internetezők többsége már vásárlás előtti tájékozódásra is használja a világhálót – derül ki GKIeNET –T-Mobile Jelentés az internetgazdaságról kutatásából.
Forrás: GKIeNET
"Változó idők
Az internetes vásárlás „hőskorában” – vagyis a ’90-es évek végén – az a néhány online áruház tulajdonos, aki hitt benne, hogy néhány éven belül Magyarországon is tömegek fognak interneten keresztül vásárolni, még jellemzően a férfiakat érdeklő termékeket és szolgáltatásokat kezdett el árusítani. Ennek megfelelően az első online áruházak kategóriarendszerei is a férfiak logikáját tükrözték: tematikusak, megjelenítésükben is hierarchikusak lettek, a megjelenített képek pedig kizárólag a termékek bemutatására szolgáltak, nem érzelmek kiváltására. Egy ilyen környezetben az impulzusvásárlásoknak nincs helyük, így legjobb esetben is csak egy-egy bannerben jelentek meg figyelemfelkeltő hirdetések.
Az internetes vásárlások világa azonban nagyot változott, és a változás Magyarországot sem kerülte el. 2010 első negyedévének végén a 14-74 év közötti magyar lakosságból 3,6 millió fő (a teljes népesség 42%-a) töltött internetezéssel havonta legalább 1 órát, az ezt megelőző egy évben pedig megközelítőleg 1,1 millió fő vásárolt is valamilyen terméket vagy szolgáltatást interneten keresztül.
Az internetes vásárlók számossága többféle módon is mérhető, például a „vásárolt-e valaha interneten keresztül terméket vagy szolgáltatást?” kérdés alapján fel lehet mérni azok körét, akik már kipróbálták az interneten keresztüli vásárlást. Célravezetőbb viszont, ha csak a rendszeresen vásárlókat mérjük – pl. az elmúlt egy évben vásárlókat – lévén nagyobb forgalmat is csak ők tudnak generálni.
„Onlány” vásárlók
A bevásárlásokat, vagyis a háztartásokba a napi fogyasztási cikkek beszerzését többségében a hölgyek végzik. Interneten viszont a kezdetekben leginkább tartós fogyasztási cikkekkel kezdtek el kereskedni azok magasabb értéke, illetve a férfiak nagyobb arányú internetes jelenléte miatt. A magyar lakosság körében" ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.