Az Amazon 16 százalékos profitnövekedést ért el a harmadik negyedben; az eredmény elsősorban a Kindle e-book olvasók iránti kereslet növekedésének köszönhető. A cég partnerei szerint a keresések korlátozása árt az üzletnek.
Forrás: Computerworld
Szerző: Dávid Imre
"Az Amazon 231 millió dolláros nettó nyereségről számolt be a harmadik negyedévre vonatkozó gyorsjelentésében, ami az előző év azonos időszakának 199 millió dolláros eredményéhez képest jelentős növekedést mutat.
A bevételek 39 százalékkal 7,56 milliárd dollárra nőttek, ám a működési költségek is jelentősen emelkedtek, közel negyven százalékos növekedés mellett 7,29 milliárd dollárt tettek ki.
Az Amazon 2007-ben mutatta be a Kindle-t az Egyesült Államokban: azóta más országokban, köztük az Egyesült Királyságban is forgalmazzák a készüléket, amely rövid időn belül a cég legkeresettebb és legsikeresebb termékévé vált.
Az Amazon az „elektronikai és egyéb általános áruk" szegmensén belül kínálja az e-book olvasót; a termékkör eladásaiból származó bevételek 68 százalékkal 3,97 milliárd dollárra nőttek a negyedév során.
A könyvekből, CD-kből, DVD-kből és más médiahordozókból származó bevétel 14 százalékkal 3,35 milliárd dollárra emelkedett.
A cég 12 és 13,3 milliárd dollár közötti bevételre számít a soron következő, negyedik negyedévben.
Limitált keresés - csökkenő eladások
Az Amazon számos partnere - köztük webfejlesztők és viszonteladók - arra panaszkodik, hogy" ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.