55 országban, köztük Magyarországon készített online felmérést a Nielsen 2010. március 8. és 26. között. A kutatás során 27 ezer internet-használót kérdeztek meg.
Forrás: Marketing Info - marketing tudásportál
Szerző: Szakonyi Balázs
"Nálunk is terjed az internetes kereskedelem. Összességében, százból 78 magyar internetező vett már valamit a világhálón. Ebből a szempontból Európában a net használóinak 85 százaléka tekinthető online vásárlónak.
A Nielsen felmérése szerint a legtöbb magyar internet-használó gyártó és szolgáltató cégek honlapjairól tájékozódik. Kétharmaduk azt mondta: előfordulhat, hogy vásárol valamit a világhálón a következő hat hónapban, míg a világátlag ugyanerre a kérdésre jóval magasabb, 82%. Legtöbben könyvet (40 százalék), utazást vagy szállást, továbbá rendezvényre szóló belépőjegyet, (19-19), szórakoztató elektronikát (16), repülőjegyet, valamint ruházati cikket (15-15) kívánnak beszerezni. Globálisan is a könyv vezet (44%), a ruházati cikk (36%), repülőjegy (32%), szórakoztató elektronikai eszköz (27%), utazás és szállásfoglalás (26%) előtt.
Miközben sokan szeretik látni és kézbe venni azt az árut, amit meg szeretnének venni, egyre többen részesítik előnyben az online vásárlás kényelmét. Különösen érvényes ez" ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.