A vállalati kommunikációban késve jelennek meg azok a praktikus eszközök, amelyeket magánemberek már évek óta és ingyenesen használhatnak.
Forrás: HVG.hu (A HVG.hu korábbi cikkeit csak regisztrált felhasználók olvashatják. A regisztráció ingyenes)
"Ha valaki albérletet keres egy hétre Londonban, tangópartnert szeretne jövő keddre Pesten, vagy éppen megosztana barátaival valami nagyon fontos videót, mi sem természetesebb, mint hogy valamelyik közösségi oldalt, például az iWiW-et vagy a Facebookot használja hirdetőfalként, kapcsolatteremtőként. Nem feltétlenül ilyen egyszerű a dolog, ha egy nagy nemzetközi vállalatnál valaki társakat keres szokatlan feladat megoldásához, vagy egyszerűen meg szeretné találni, ki foglalkozik éppen az ő szakterületével a cég tengerentúli kirendeltségénél. A kollégák cserélődése vagy egy nagyobb átszervezés a hagyományos módszerekkel körülményes tudakozódásra kényszerítheti a dolgozókat. Ezért is meglepő, hogy a civil életben ingyen és széles körben használható közösségi oldalak csak mostanában, jókora késéssel kezdenek beszivárogni a vállalati belső érintkezésbe. Ugyanez a helyzet a rendszerint webkettes gyűjtőnév alatt emlegetett olyan, újdonságnak korántsem számító, praktikus eszközökkel, mint a blog, az azonnali üzenetküldés, a tapasztalatcserére alkalmas fórum vagy a wiki néven ismert gyors csoportmunka.
Bár gyakoribb, hogy az új technológiákat előbb a vállalatok alkalmazzák, és csak utána terjed el a magánfelhasználásuk – magyarázta a HVG-nek Kovács Tamás, a számítástechnikai biztonsági megoldásokkal foglalkozó Noreg Kft. műszaki igazgatója –, a fordítottja sem példátlan. Ezúttal a késedelmet az okozhatta, hogy a vállalati kommunikációra ott volt az asztali telefon és az e-mail, és csak idővel derült ki, hogy létezik hatékonyabb kommunikációs forma, amit otthon már régóta használnak is a munkatársak – tette hozzá Kovács.
Az e-mail a vállalati információáramlásban lassacskán olyan nehézkessé és bosszantóvá vált, mint a hagyományos módszerrel tologatott akták. A Magyar Telekom műszaki vezérigazgató-helyettese, Maradi István saját példájával illusztrálja a helyzetet. Annyi üzenetet kap, hogy" ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.