Az eredeti amerikai cég, a Groupon rekordidő alatt érte el az egymilliárd dolláros értéket. Annyira sikeres, hogy több száz klónja van már világszerte. Csak idő kérdése volt, hogy itthon is megjelenjenek a hasonló oldalak, néhány hét alatt két közösségi vásárlós oldal indulásáról is beszámolhatunk, ezek a Veddvelem és a Bónusz Brigád.
Forrás: Index
Szerző: Dzindzisz Magdalena
"Az amerikai Groupon a valaha volt leggyorsabban növekvő cég – legalábbis a Forbes magazin szerint. Andrew Mason 2008-ban alapította a közösségi vásárlós szájtot. Az ötletet egy nonprofit oldal, a The Point adta, itt közösségek alakultak kampányokhoz, akciókhoz.
Maga a Groupon név a group (csoport) és a coupon (kupon) összevonásából ered – ez be is mutatja az oldal lényegét, a közösségi vásárlást. Arra a kereskedelemben ismert elvre épül, hogy minél többet veszel valamiből, annál nagyobb kedvezményt kapsz.
Alakulása után másfél évvel a Groupon már huszonkét ország száznegyven városában kínál kedvezményeket. A cég által kifejlesztett rendszer lényege, hogy különböző szolgáltatócégektől, leginkább éttermektől, fitnessz- és wellnesskluboktól, kozmetikai szalonoktól nagy, rendszerint ötven százaléknál is nagyobb kedvezményt alkudnak ki annak fejében, hogy ezért egy bizonyos előre megállapított számú vevőt juttatnak az étterembe, boltba, klubba.
A tranzakció kuponokkal folyik: a vevő" ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.