Árazás és termék-életciklus
2010. augusztus 12. írta: vecseilaszlo

Árazás és termék-életciklus

Termékeink, szolgáltatásaink árainak kialakítását számos üzleti tényező befolyásolja. A marketing számára azonban a legfontosabb ennek az árnak a relativitása, azaz hogy hogyan viszonyul árszintünk a versenytársakhoz képest, illetve hogyan érzékelik e piaci árat a fogyasztók. A marketing az árazás kapcsán arra emlékeztet, hogy az áru ellenértéke nem csupán a profit forrása, de nagyon fontos termékjellemző és megkülönböztető eszköz is.

Forrás: MarketingInfo - marketing tudásportál (MarketingInfo ezen cikkét csak regisztrált felhasználók olvashatják. A regisztráció ingyenes)
Szerző: Gaborják Éva   


"Az ár kialakítása a termék-életciklus különböző szakaszai során

Azt gondolnánk, hogy az új termékek mindig viszonylag magasabb áron kerülnek a piacra, és a verseny éleződésével fokozatosan csökkennek az árak. Ez azonban túlzott leegyszerűsítése a valóságnak. Az új termékeket éppilyen gyakorisággal vezetik be alacsonyabb áron, hogy minél hamarabb jussanak megfelelő piaci részesedéshez és szélesebb forgalmazási lehetőséghez. A sikeresen befutott termék aztán már magasabb árszinten is érvényesülhet.

Ugyanez az ellentmondás jelentkezik növekvő kereslet esetén, hiszen ilyen esetben mindenki az árak emelkedését várná. Ha azonban vetünk egy pillantást például a számítógépek piacára, láthatjuk, hogy - bár folyamatosan bővülő szegmensről van szó - az árak évről évre csökkennek. Ez pedig elsősorban az alacsony előállítási költségekkel rendelkező versenytársak folyamatos belépésének köszönhető. Nem szabad tehát soha elfeledkeznünk az ún. "relatív árról", hiszen az érvényesíthető piaci árat leginkább az ugyanazon fogyasztói igényt kielégítő helyettesítő termékek árszintje befolyásolja.

A termék életciklusa során az árazásnak jelentős taktikai szerepe van, főként a verseny élesedése, majd a piac telítődése és a visszaeső forgalom kapcsán. Általában elmondható, hogy" ... >>

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz


Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.

A bejegyzés trackback címe:

https://vecseilaszlo.blog.hu/api/trackback/id/tr292204339

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása