Egy nemrég közzétett tanulmány arra világított rá, hogy nem feltétlenül hatékonyak azok a reklámok, amelyek habár relevánsak, de túlságosan tolakodóak.
Forrás: Honliner - Online marketing szakmai portál
Szerző: Genda Csongor
A Rotman School of Management kutatói több mint 3 ezer online kampányt vettek górcső alá, hogy lemérjék a különböző internetes reklámok hatékonyságát, és megtudják, mennyire emlékeznek a szörfölők egy-egy hirdetésre. A szakemberek azt tapasztalták, hogy a képernyő jól látható részén elhelyezett bannerek esetében magasabb a visszaemlékezési arány, a tartalmomhoz kötődő hirdetések esetében viszont sokkal nagyobb volt a vásárlási szándék.
A logikus gondolkodás ösvényén maradva ebből arra lehetne következtetni, hogy ha ezt a két megoldást elegyítjük, akkor egy atombombaként robbanó kampányt kapunk, amely óriási profitot fog majd eredményezni, ám ez a feltevés koránt sem igaz, ugyanis pontosan ennek az ellenkezőjét észlelték a marketingesek. Az igaz ugyan, hogy az internetezők továbbra is jobban emlékeztek ezen reklámokra, a vásárlási kedv azonban erősen megcsappant, még az eldugott helyeken bevillanó bannerek is több vásárlót eredményeztek. Éppen ezért" ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.