A mai trendeknek megfelelően a felhasználók internetezési szokásainak szerves részét képezi a webes keresők használata. Számos kutatás támasztja alá, hogy a felhasználók jelentős része a legnagyobb keresők nyitóoldalán kezdi meg a böngészést, míg mások minden kérdésükre a választ, a kívánt információt első körben a keresőkbe begépelve szeretnének megtalálni.
Forrás: Marketing Info - marketing tudásportál (A Marketing Info cikke teljes terjedelmében ingyenes, de csak regisztrált felhasználók számára elérhető.)
Szerző: Bánhegyi Csanád, a Carnation SEM expert munkatársa
"Mivel a keresők a begépelt kulcsszavakhoz kapcsolódóan zömében releváns találatokat adnak, ezért a bizalom is folyamatosan nő irányukba. A keresőkben való megjelenés tehát alapvető fontosságú, ha nem akarunk egy mind jelentősebb felhasználói réteget elveszíteni a weboldal potenciális látogatói közül.
A keresőmarketingnek (SEM - Search Engine Marketing) alapvetően két "lába" van; az egyik a keresőkben megjelenő fizetett hirdetés (PPC), a másik pedig a keresőoptimalizálás (SEO). A két eszköz külön-külön is alkalmazható, de eltérő jellegük miatt nem lehet egymás helyettesítőiként tekinteni rájuk. A két csatorna más-más típusú felhasználókat vonz az oldalra, így a két eszköz együtt használva igazán hatékony.
PPC - Pay per Click kampány
A weboldal látogatottságának folyamatos fenntartásához az egyik leghatékonyabb eszköz egy Pay Per Click (PPC - Pay per click) kampány lehet, amely a webes keresőkben (pl.: Google) való fizetett, (többnyire) szöveges hirdetések futtatását takarja.
A PPC kampány" ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.