A webáruházak többsége nem készül külön akcióval a nyárra, inkább az őszi és téli időszakhoz hasonlóan a szezonális termékeket kínálják kedvezménnyel. Az internetes üzletek a válság miatt nem változtattak az árazási szokásaikon, azonban így is növelték vásárlóik számát.
Forrás: Digibiz
"A webáruházak többsége nem készül külön akcióval a nyárra, inkább az őszi és téli időszakhoz hasonlóan a szezonális termékeket kínálják kedvezménnyel. Az internetes üzletek a válság miatt nem változtattak az árazási szokásaikon, azonban így is növelték vásárlóik számát.
Magyarországon még mindig van növekedési lehetőség az e-kereskedelemben, ezt az általunk megkérdezett webáruházak vezetői is alátámasztották: a válság ellenére is növelni tudták az elmúlt két évben a bevételeiket. A piackutatók becslése alapján a 2008-ban még 60 milliárdos piac idén akár 135 milliárd forintos forgalmat is bonyolíthat. A VII. Elektronikus Kereskedelem Konferencián Kis Gergely, a GKIeNET ügyvezető igazgatója beszámolt arról, hoyg idén az online áruházak értékesítéséből származó árbevétele 160-220 millió forint között mozog, az átlag értékesítés tranzakcióként 10 ezer forint körül alakul. 2010 áprilisában 2700 kosaras rendszerben értékesítő e-boltok működött hazánkban, az internetes értékesítés a kiskereskedelmi forgalom 1,6 százalékát adta. Ezen a területen azonban növekedés várható, mivel a válság miatt árérzékennyé váló fogyasztók egyre inkább a világhálón keresik a kedvezőbb lehetőségeket.
Érdekes, hogy a növekedés nem a webshop-választék bővülésének tudható be, hanem annak, hogy a piacvezetők növelték a forgalmukat. Az online boltok összesített hazai forgalma 2009-ben nagyjából 100 milliárd forint volt, ami - a GKIeNet Internetkutató és Tanácsadó adatai szerint - az előző év mérlegének majdnem a kétszerese. A KutatóCentum 2009-es E-Shopping Riportja szerint pedig a hetente netezők 78 százaléka legalább egyszer kipróbálta az online vásárlást. " ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.