Tegnap a Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért (SZEK.org) januári klubestjén vettem részt, aminek a témája a piackutatás volt, egészen pontosan, hogy „Mi okozza a piackutatási adatok eltérését”? Érthető okokból elsősorban az elektronikus kereskedelemmel és internettel kapcsolatos piackutatási adatok eltérései voltak a fókuszban. A rendezvényen félig vendégként, félig szakértőként vettem részt, nem szerepeltem az előadók vagy a kerekasztal tagok között, de kérték, hogy a nézők közül is reflektáljak az elhangzottakra, amit meg is tettem.
Forrás: CAWI - online kutatás
Szerző: Pintér Róbert (Ipsos online stratégiai igazgató)
"Már a rendezvény kezdetén furcsa déjà vu érzésem támadt. Ez a téma ugyanis számomra nem volt teljesen új, előző munkahelyemen az ITTK-ban 2001. március 22-én tartottunk egy hasonló beszélgetést, amit én moderáltam „Mennyi az annyi? Mi mennyi!? Az Internet-használat mérése” címmel (a vitaindító és az emlékeztető ma is olvasható a weben, tanulságos megnézni). A helyzet ma már kevésbé rossz, de néhol változatlan, ahhoz képest, amit akkor megállapítottunk. Kevésbé rossz, mert nagyon sok(féle) felmérés készül, számos 2001-ben még hiányolt témában (ilyen az e-kereskedelem átfogó mérése), viszont abból a szempontból talán változatlan, hogy a különböző vizsgálatok adatai sokszor ellentmondanak egymásnak. Tegnap annak próbáltunk utánajárni, hogy mi lehet az ellentmondó adatok hátterében.
A beszélgetés szerint több oka is van, hogy az e-kereskedelemről, internetről médiában olvasható kutatási adatsorok sokszor nehezen értelmezhetők és egymással nehezen összeegyeztethetők. Hadd emeljek ki itt pár jellemző okot, amik" ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.