Magyarországon online könyvpiacról 1999 óta, a Fókusz Online megjelenésétől beszélhetünk. Az online piac sokkal jelentősebb koncentrációt mutat a hagyományos könyvárusításénál: négy legnagyobb szereplője a teljes piaci forgalom több mint 90%-át birtokolja, míg a fennmaradó piaci résben kisebb vállalkozások tömege működik.
Forrás: Könyvbagoly - könyv, könyvkereskedelem, online könyváruház, könykiadás
Szerző: Könyvbagoly
"A négy nagy a Bookline, az Alexandra Online, a Libri Online es a Fókusz Online. A kisebb és nagyobb online áruházak gyakorlatilag azonos kínálattal, szállítási árakkal dolgoznak: a piacvezetők marketing kapacitása hasonlíthatatlanul nagyobb, a kisebbek jobban oda tudnak figyelni az egyéni vásárlói igényekre.
Az online könyvárusítás
Az online értékesítési modell nagyban különbözik a hagyományostól. Az internetes böngészőbe a megfelelő cím beírása – felkészültebb vásárló esetén a Google-n, vagy más keresőben végzett rövid vizsgálódás után – a vásárló megérkezik a könyváruház oldalára, ahol kedvére válogathat a hagyományos boltok kínálatánál szélesebb palettán. A könyvekről gyakorlatilag minden szükséges információ megtalálható a könyv borítójával együtt, így minden könyv könnyen azonosítható. Az oldalak többségén lehetőség van egyszerű, illetve részletes keresésre, melynek köszönhetően másodpercek alatt meg lehet találni egy könyvet. A választásban az aktuális sikerlisták, ajánlások, akciók is nagyban segítik a vásárlót.
A könyv ára
Hogyan is áll össze egy könyv ára? A Magyar Könyvkiadók és Könyvterjesztők Egyesülete (MKKE) adatai szerint a fogyasztói ár" ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.