Nyomozni kell: hogyan szúrjuk ki a hamisított luxusárut a neten?
2010. január 05. írta: vecseilaszlo

Nyomozni kell: hogyan szúrjuk ki a hamisított luxusárut a neten?

Köszönet az interneten egyre szaporodó virtuális piacoknak, ha vásárolni akarunk, már nem kell a plázákban ölre menni a tömeggel, sőt, nyugodtan elrugaszkodhatunk a magyar boltok által kínált választéktól is. Elég egy dombornyomott bankkártya, és bármit megvehetünk, legyen az iPhone, Tiffany nyaklánc vagy Louis Vuitton táska. Ám mielőtt a virtuális pénztárnál jóváhagyjuk a tranzakciót, nem árt, ha meggyőződünk róla, hogy az áru, amelyre szemet vetettünk, nem csak olcsó hamisítvány-e. Ennek kiderítése nem is olyan egyszerű, mint gondolnánk.

Forrás: HVG.hu
Szerző: Krisztina O'Brien


"Néhány éve még könnyű volt a piacon kiszúrni a replika (így hívják a másolatokat) árut. Árulkodott a gyatra anyag, a kacska varrás vagy az „elírt” márkanév. Ma már merőben más a helyzet, a hamisítók komoly pénzt forgattak vissza az iparba, és a gyártókéhoz hasonló technológiai hátteret teremtettek. Arra mennek rá, hogy minél tökéletesebb (tehát drágábban eladható) másolatokat gyártsanak, a minőség és a tartósság náluk elhanyagolható kérdés.

A mai replikák így sokszor annyira hasonlítanak eredeti társukhoz, hogy a különbséget csak igen nehezen lehet észrevenni, még személyesen is, fényképről pedig aligha. Az interneten a kínált árut nem áll módunkban személyesen szemügyre venni, képek alapján választunk, így könnyű célpontjai vagyunk bárminemű megtévesztésnek. A megoldás az, hogy elvégezzük a kényszerűen ránk rótt házifeladatot, és utánanézünk a részleteknek.

Mit is szeretnénk vásárolni?
Még ha először tanácstalanok vagyunk is azt illetően, mit keresünk, amint megtetszik valami, nézzünk utána. Keressünk a világhálón képeket az áruról és vegyük jól szemügyre a logókat, a díszítést, a varrást és az egyéb, a hitelesség bizonyítékául szolgáló stílusjegyeket. A hamisított árun néha kisebb-nagyobb változások láthatóak azért, hogy a hamisítók elkerüljék a levédett márkák hamisítása miatti büntetéseket (nem ugyanaz  - csak hasonló). Jó példa erre az  Apple iPhone telefon, amelynek a kínai hamisított példányai majdnem teljesen megegyeznek az eredetivel, de azért külön-külön (C5, Ciphone, KA08, M88, i68, i9B, T1) neveket kaptak. Ez azt a képzetet kelti, mintha ezek nem replikák, hanem az eredeti telefon alváltozatai lennének, holott, mint tudjuk, az iPhone-nak nincsenek változatai. Más termékekből is léteznek olyan verziók, amelyekről a gyártó cég nem is hallott. Ha nem vagyunk biztosak abban, hogy a választott típus eredetiben is létezik, a legjobb, ha megkérdezzük a hivatalos vevőszolgálatot, ott minden esetben beazonosítják nekünk a darabot.

Vannak olyan hamisítványok, amelyeknek a stílusjegyei is szinte teljes mértékben megegyeznek az eredetivel, a Louis Vuitton táskák remek példák erre. A magyar aukciós oldalakon" ... >>

 

 

Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen. 

A bejegyzés trackback címe:

https://vecseilaszlo.blog.hu/api/trackback/id/tr581648751

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása