Közösségi média mérés
2009. december 28. írta: vecseilaszlo

Közösségi média mérés

"Ha ki akarod zárni a bajt, csukd be a szádat." - Kínai közmondás


Forrás: Terepnapló - Médiapiaci - és web bazár

"Már a hagyományos csatornákon folytatott kommunikáció hatékonyságának - integrált - mérése is sok fejtörést okozhat számunkra, de ezek a módszerek, és modellek az idők folyamán viszonylag jól letisztultak, a különböző mutatószámok széles körben elfogadottak a piaci szereplők által.

Ennél keményebb fába vágja a fejszéjét az, aki a közösségi médiában folytatott kommunikációt próbálja valamilyen formában mérni, ennek hatását kimutatni, esetleg az itt nyert adatokat összekötni az egyéb eszközökön folytatott kommunikáció hatékonysági mérőszámaival.

A szájreklám, vagy szóbeszéd reklám (kinek melyik kifejezés az elfogadhatóbb) talán az egyik legrégebbi formája a reklámozásnak, amely gyakorlatilag mérhetetlen volt a hirdetők számára, egészen mostanáig.
Önmagában ugyanis a mérhetőség napjainkban már kevésbé jelent problémát. Az internet először lehetővé tette, hogy "az egyszerű emberek" széles nyilvánosság előtt mondjanak véleményt termékekről, szolgáltatásokról, és ezek az információk rögzített, kereshető formában váljanak elérhetővé, a téma iránt érdeklődők, kutatók számára.
Ezt követően a közösségi média, és a tartalmak könnyű megosztási lehetősége nagyban felerősítette a korábban sokszor elszigetelt megnyilvánulásokat, párbeszédek alakultak ki, amelyek további elemezhető adatokat generáltak.

A nehezebb kérdést inkább az jelenti, hogy a rengeteg "zajból" mi az amit mérjünk, és milyen módon?

Az viszonylag egyértelmű, hogy pusztán a számok, és százalékok alapján nehéz igazságot tennünk.
Nagyon sok beszámolót lehetett olvasni például a Vatera kampányról, amely tartalmazott közösségi média elemeket is. A legtöbb vita annak kapcsán alakult ki, hogy mi alapján lehet akár ez a konkrét kampány, akár bármilyen egyéb kommunikációs tevékenység "sikeresként" minősíthető. Alapvetőn a kampány akkor sikeres, ha elérte a kitűzött célokat.

A célok elérése" ... >>


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen. 

A bejegyzés trackback címe:

https://vecseilaszlo.blog.hu/api/trackback/id/tr961626250

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása