Korai lenne még temetni az e-mail marketinget, legalábbis ez a következtetés vonható le a KutatóCentrum felméréséből. Az aktív hazai netezők 90 százaléka elolvassa az érdekes e-mail reklámüzeneteket, négyötödük kedveli a netes nyereményjátékokat is.
Forrás: Market!ng&Media
"Naponta legalább egy tucat spamet (kéretlen reklámüzenetet) töröltem a postafiókomból, amikor még egy napilapnál dolgoztam. Hiába ígérték a cég informatikai szakemberei, hogy javul a helyzet, ez nem következett be, a levélszemét pedig egyre nagyobb bosszúságot okozott. Talán ebből a tapasztalatból adódik, hogy szinte soha nem iratkozom fel cégek levelezőlistájára, és nem jelölöm be azt a négyzetet a honlapon, amellyel felhatalmaznám a vállalkozást arra, hogy reklámüzenetet küldjön nekem.
Ha minden internetező így viszonyulna az e-mail marketinghez, a reklámszakma temethetné is ezt a módszert, azonban a KutatóCentrum friss felmérése szerint még van létjogosultsága a megoldásnak. A társaság 12 ezer internetező megkérdezésén alapuló kutatása szerint az emberek meglepően pozitívan viszonyulnak a jóváhagyott reklámüzenetekhez. A rendszeres e-mail használók 90 százaléka egyetért azzal az állítással, hogy ha a tárgy felkelti az érdeklődését, elolvassa az ilyen jellegű e-maileket, és a felmérésben szereplők mindössze 9 százaléka töröl minden reklámlevelet olvasatlanul.
Bár a hazai és a nemzetközi sajtóban is számos hír jelenik meg arról, hogy a spamek egyre inkább elárasztják az elektronikus postafiókokat, a hazai felhasználók között magasabb azok aránya," ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.