Szolgáltatást csak adottságokra érdemes tervezni. Olyan értékekre, amiket nem nulláról kell felépíteni, hanem már léteznek és egyszerűen átformálhatóak a webre. Ez alól csak az azok a területek kivételek, amelyek még nem is léteznek, mert most készül a cég a szolgáltatásával megteremteni.
Forrás: Doransky
Szerző: Dobó Mátyás
"De még ebben az esetben is, ha valaki gyors bevezetést és megtérülést szeretne, új piacok feltárása esetén is jobb, ha olyasmibe vág bele, amivel kapcsolatban vannak eszközei, erőforrásai. Minden gyors siker mögött általában hosszú építkezés, vagy olyan erőforrások álltak, amik pénzbe kerültek.
Legyen szó az iWiW-ről, vagy bármilyen más, rendkívül sikeressé vált szolgáltatásról, ha jobban megnézed, a bevezetése mögött egyedi források álltak rendelkezésre. A MySpace mögött giga méretű fiatalokat elérő hálózat volt, a Twitter-t a világ egyik legismertebb szolgáltatáfejlesztője csinálta, akinek lehetősége volt arra, hogy hatással legyen a vezető bloggerekre, egy klasszikus onine médiacégnek pedig a gyártott tartalmai, vagy gyártási folyamatai, amik lehetővé teszik, hogy szolgáltatásokat vezessen be egyszerűbben.
A hazai fejlesztők, de még menedzserek fejében továbbra is ott van a csodavárás, hogy kitesznek valami értékeset, aztán majd jönnek az emberek és szépen felhasználókká vállnak, regisztrálni fognak és végül valaki fizetni fog, méghozzá sokat. Hát nem fog.
Szolgáltatást bevezetni a piacra sokkal, de sokkal nehezebb, mint akár lefejleszteni, mert számos olyan paramétertől függ egy szolgáltatás sikere, amit a legtöbb cég nem tesztel, mielőtt nekivágna. Szolgáltatások kapcsán sokkal fontosabb" ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.