A könyvszakma is megérzi a válságot, a kiadók és az üzletek forgalma is visszaesett. Hiába nyílt két nap alatt 3000 négyzetméternyi új üzlet Budapesten, ezek jórészt a bezárt kis boltokat váltják fel. A plázákban lévő könyvesboltok igyekeznek egyre több szolgáltatással magukhoz csábítani a vevőket, ma már nem számít ritkaságnak, hogy például kávézóval együtt működnek.
Forrás: Mfor.hu - Menedzsment Fórum
Szerző: Beke Károly
"Az Alexandra kedden nyitotta meg új, ezer négyzetméteres üzletét a Párizsi nagyáruházban, míg a Libri szerdán avatta 2000 négyzetméteres, kétszintes boltját az újbudai Allee bevásárlóközpontban. Ebből azt gondolhatnánk, hogy a válságban is virágzik a könyvpiac, pedig csak új trendek jelentek meg a láncoknál.
Sikátorból a plázába
Évek óta érezhető, hogy a nagy könyvkereskedések elmozdultak a plázák irányába, azonban ez a kisebb boltok kárára történt - mondta el az mfor.hu kérdésére Walitschek Csilla, a Libri ügyvezetője. "Ennek előfutára még a deák téri pavilonsor elbontása volt annak idején" - teszi hozzá. A Libri például idén eddig öt kisebb forgalmú boltját zárta be Budapesten, majd most nyitott egy kétszintes áruházat.
"Mi egyre inkább próbálunk elmozdulni a plusz szolgáltatások irányába, a most megnyitott üzletben például ingyen wifi van, így mobiltelefonnal vagy laptoppal bárki internetezhet. Ezt a tervek szerint a többi nagy áruházban is bevezetjük majd" - emelte ki Walitschek Csilla. Emellett" ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.