Feltehetőleg már értesültetek róla, hogy nemrégiben eldőlt, a vezető online médiumok és ügynökségek döntésének eredményeként az Ipsos-Gemius konzorcium szolgáltatja az internetes közönségmérés adatait. A szakma egy minden piaci szereplő által etalonként elfogadott, jó minőségű, korszerű közönségmérési rendszert keresett, amit úgy tűnik, meg is talált. Arra kértük Kürti Istvánt, a Sanoma Budapest kereskedelmi igazgatóját, foglalja össze az Újmédia Blog számára, mit érdemes tudni a döntés kapcsán, és milyen változásokra számíthatnak az iparág szereplői.
Forrás: SanomaBudapest - Az ÚjMédia-divízió blogja
"- Fontos döntés született nemrégiben az online mérőrendszerekkel kapcsolatban. Mit reméltek ettől? Mi volt a gond az eddigi állapottal?
- Az internet az elmúlt években eljutott egy olyan fejlettségi szintre, amikor a továbbfejlődéshez óhatatlanul szükséges az, hogy olyan adatok álljanak rendelkezésre az internethasználókról, ami a médiatervezést nagymértékben tudja támogatni. A televíziónál és a nyomtatott sajtónál ezek rendelkezésre állnak, illetve a rádiónál is vannak hasonló jellegű adatok. Tehát hogyha azt szeretnénk, hogy tovább tudjunk fejlődni, akkor mindenképpen meg kell ugranunk ezt a lépcsőfokot.
- Ugyanakkor az internetes mérés eddig is adott volt, hiszen például a Medián mérőrendszere, a Webaudit mostanáig etalonnak számított a médiatulajdonosi és az ügynökségi oldal számára egyaránt. Mi volt a gond a Webaudittal?
- Az új rendszer tudása sokkal szélesebb körű lesz, mint a Webaudité, tehát itt nem csak a különböző internetsite-ok látogatottságáról lesznek majd információk, de elérhetünk majd átfogó szociodemográfiai adatokat (például lakhely, kor, nem, iskolai végzettség, jövedelmi helyzet) is a mérés révén, vagyis minden olyan információ rendelkezésre fog állni, ami a hagyományos médiumok esetében is rendelkezésre áll.
- Mennyi idő múlva fog ez működni, vagyis mikortól lehet használni az új rendszert?
- A döntés megszületett" ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.