A célcsoport képzés egyik hagyományos formája a demográfiai adatok alapján való szegmentálás.
Forrás: Adserver blog.hu
Szerző: Erőss Csaba
"Ezek leggyakoribb elemei a kor, nem, lakóhely, jövedelem, végzettség, foglalkozás. Ezen adatok nagy része egyszerűen beszerezhető, lekérdezhető, a statisztikai hivatal nyilvános adatai alapján pedig könnyen súlyozhatóak is az eredmények. A legnagyobb probléma ezekkel, hogy ezen adatok alapján nehezen határozhatóak meg a fogyasztói szokások, érdeklődési kör, így célszerű más ismérvekkel együtt alkalmazni őket.
Online környezetben elméletileg csak egy IP-címet, esetleg a korábban látogatott honlapok cookie-ait láthatjuk( illetve más technikai információkat), így az ilyen típusú meghatározás nem tűnik egyszerű feladatnak, bár nem feltétlenül lehetetlen.
IP-cím alapján elméletileg lehetne célozni, ha azokat valamilyen rendszer alapján osztanák ki. Az Egyesült Államokban ez sikerült, Magyarországon nem, így az ország egyik felét Budapestnek látják a rendszerek, míg néhány szolgáltató román IP-címet ad.
Mivel a felhasználókról egyenként nem lehet azonnal információt kinyerni, ezért" ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.