Mini interjú: mi az a közösségi média optimalizálás?
2009. december 03. írta: vecseilaszlo

Mini interjú: mi az a közösségi média optimalizálás?

Itt van az újabb betűszó: SMO. Van, aki szerint sima parasztvakítás, míg mások szerint fontos eszköz a márkák kezében. Mini interjú Dobó Mátyás 'doransky'-val, és néhány hasznos link pro és kontra.

Forrás: Mediainfo.hu - médiások médiája

"A Twitteren, majd egyéb felületeken szép kis szakmai vita kerekedett az SMO körül. Röviden mit értünk közösségi média optimalizálás (SMO) alatt?
A közösségi média aktivitás eredményességének mérését és optimalizálását. Hogy milyen felületeket, milyen eszközöket használunk, amikor belépünk a közösségi médiába és ezeknek az eszközöknek milyen hatásai vannak az üzletünkre, üzleti mutatóinkra.

Miért van erre szüksége egy-egy márkának?
Mert egyre több beszélgetés zajlik a közösségi tereken, ha egy márka nincs ott, azzal komoly lehetőségeket szalaszt el.

Milyen kompetenciákkal kell rendelkeznie egy cégnek, ha meg akar ezzel a feladattal birkózni?
Nem kompetencia, hanem nyitottság és hajlandóság kérdése. Bármelyik cég részt vehet a közösségi oldalakon zajló párbeszédben, a kompetencia inkább annak a felismeréséhez szükséges, hogy ezt a beszélgetést alapvetően milyen üzleti és kommunikációs szemlélettel kezelje. A jelenlétet nem a klasszikus értelemben vett marketingként kell kezelni, hanem olyan párbeszédként, amelynek cégtől és iparágtól függően komoly hatásai lehetnek az üzleti mutatókra. Ahhoz már komoly hozzáértés kell, hogy milyen eszközökkel tudja a cég a kapcsolatait kiépíteni és ezeken a kapcsolatokon keresztül közvetített üzenetek hogyan vezetnek egy növekedő üzlethez.

Hogyan mérhető, hogy jól mozog-e egy márka a közösségi térben?
Üzleti alapon. Ha van hatása az üzleti mutatókra, akkor jól mozog. Sokszor azonban nehéz eldönteni, hogy a márka aktivitások valóban mihez is járulnak hozzá, gyakran szokták a ismertség növelése mögé rejteni az ellenőrizhetetlen költéseket, de főleg válság idején ez nem feltétlenül jó stratégia. Eljutottunk oda, hogy egy cég eldöntheti, hogy olyan helyre tegye a pénzét, ahol ellenőrizni tudja a ROI-t, hogy 1 forintból 1,5 lett-e, vagy olyan helyre, ahol ezzel kapcsolatban nincs visszajelzés. A közösségi média manapság" ... >>

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.

A bejegyzés trackback címe:

https://vecseilaszlo.blog.hu/api/trackback/id/tr871571532

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása