Az európai fogyasztók elérése a világhálón keresztül elvileg semmilyen akadályba sem ütközik. Kézenfekvő, hogy ebből az internetes kereskedelemmel foglalkozó hazai vállalkozások is profitálnak.
Forrás: IT Business Online
Szerző: Mártonffy Attila
"Ha egy webáruház, e-kereskedelmi cég piaci mérete eléri a megfelelő nagyságot – esetleg piacvezetővé válik, és itthon már nem tud növekedni –, valamint stabilitása is megfelelő, el lehet gondolkodni a nyitásról külföldi piacok felé. A külföldi piacok mérete ráadásul vonzó, hiszen ha egy hazai cég csak a töredékét is éri el itthoni forgalma arányának, már megérte – mondja Hernádi Gábor, a Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért (SZEK) alelnöke.
Fordítás, felmérés
De hogyan is fogjunk hozzá a külföldi jelenléthez? Erre többféle módszer is létezik. Az egyszerûbb, ha lefordítjuk weboldalunkat, s ehhez logisztikát rendelünk. Ez viszonylag kockázatmentes eljárás, mivel a fordítás nem kerül sokba, a logisztikát pedig a vevő fizeti meg a termék árában. Komolyabb előkészület, ha előzőleg felmérjük a piac fejlettségét.
Az elektronikus fogyasztási cikkeket értékesítő Extrem Digital például piackutatást végeztetett: megnézték, hogy a külföldi versenytársak mennyire vannak jelen keresőkben, ár-összehasonlító oldalakon, milyen a termékkapcsolás foka stb. A gyorséttermi rendelésközvetítéssel foglalkozó Netpincér esetében a fő ismérv az volt, hogy van-e konkurencia; ha ugyanis nincs, akkor lényegesen könnyebb megszerezni a piacot. Nem árt viszont szem előtt tartani azt a szabályt, hogy " ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.