Úgy látszik, nekem az a sorsom, hogy az Internet Hungary második napján hajnali 9-kor tartsak előadást valamilyen, e-kereskedelemmel kapcsolatos témában. Így volt ez tavaly, és így volt idén is - csak míg 2008-ban szűk félház előtt prezentáltam, addig most mindössze négyen ültek a Tihany teremben, amikor belekezdtem a mondókámba. A konferencia résztvevőinek többsége még az előző éjszaka gajdolásának, degedőzésének és lögybölődésének emlékeit idézte fel a reggelizőasztalnál; vagy esetleg bungalója mélyén nyalogatta sebeit.
Forrás: onLime - blog az online kutatásról - és nem csak arról
Szerző: Kurucz Imre, az NRC kutatási igazgatója
"Az előadás végére azért már egész szépszámú hallgatóság gyűlt össze a teremben, de aki nem volt ott, az sem marad le semmiről - itt ugyanis röviden összefoglalom prezentációm lényegét.
Sokan, de nem sokat
Ma már meghaladja a 2 milliót azon hazai felnőttek száma, akik kipróbálták az online vásárlást, tehát legalább egyszer rendeltek valamilyen terméket vagy szolgáltatást az interneten keresztül. A dinamikus növekedés két jelenségre vezethető vissza: egyrészt az internet-penetráció növekedésére, másrészt arra, hogy az internet-használókon belül is folyamatosan emelkedik az online vásárlók aránya. Míg 2004-ben az egymillió felnőtt internetező 44 százaléka próbálta ki az online vásárlást, addig 2009-ben a már több mint 3 millió netpolgár kétharmadáról mondhatjuk el ezt. A netes vásárlói tapasztalattal rendelkezők száma így öt év alatt több mint négyszeresére nőtt.
Aki egyszer kipróbálta az online vásárlást, az jellemzően később is él a lehetőséggel – az elmúlt 12 hónapban mintegy négyötödük rendelt valamit a neten, vagyis az összes internetező több mint fele vásárolt online csatornán keresztül.
Az online vásárlók magas száma azonban nem jelenti azt, hogy az internetezők sokat is vásárolnak a neten. A vásárlók 48 százaléka egy esztendő alatt" ... >>
Kapcsolódó információ:
A cikk második része itt, a vecseilaszlo.blog-on: Online vásárlói tipilógia
A cikk második része a forrásoldalon (onLime blog): Online vásárlói tipológia
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.