Míg a hagyományos hirdetések esetén nem tudhatjuk, hogy a fogyasztó találkozott-e már a hirdetésünkkel, addig az online reklámoknál ezt az aspektust is figyelembe vehetjük, és ehhez igazíthatjuk további kommunikációnkat.
Forrás: Adserver blog.hu
Szerző: Erőss Csaba
"Amikor a felhasználó találkozik egy adserverből származó hirdetéssel, akkor a rendszer elhelyez egy sütit a gépén, így tudható, hogy adott reklámmal találkozott-e korábban, és ha igen, akkor mikor és hol. Ezt az információt aztán fel lehet használni a későbbiekben.
Az egyik lehetséges felhasználási mód a frequency cap használata. Ennek a segítségével meghatározhatjuk, hogy:
- összesen hányszor lássa
- adott időn belül ne jelenlen meg újra
- adott időn belül maximum hányszor lássa
- egy kampány alatt hányszor lássa
a banner(t).
Layer-es hirdetések esetén (gyakorlatban ide tartoznak a pop-up-ok is) annyiban módosulnak ezek a beállítások, hogy a süti alapján csak azt látja a rendszer, hogy adott oldalon találkozott-e a felhasználó a reklámmal, ha másik honlapra látogat, akkor ott úgyanúgy meg fog neki jelenni. Emellett az adserver képes felezni a megadott időket, így" ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.