Sok webáruház találkozik azzal az elég kellemetlen problémával, hogy sok látogató jön ugyan az oldalra, és sokan a kosárba is teszik a termékeket, de mégis kevesen vásárolnak. Vagyis a látogatók igen nagy százaléka gondolja meg magát az utolsó pillanatban, és hagyja el az áruházat megpakolt bevásárló kosárral. Mi lehet ennek az oka, és mit lehet tenni ez ellen?
Forrás: Az Üzlettárs - Megoldások fejlődő vállalkozásoknak
Szerző. Zajdó Csaba
"A kosár az áruház egyik központi eleme, a leggyakrabban elterjedt webes vásárlási megoldás. A látogatók a kosárba rakják a kívánt termékeket, majd optimális esetben a végén megrendelik a kosár tartalmát.
Checkout alatt azt a fizetési folyamatot értjük, amikor is a vásárló a kosár tartalmát megvásárolja. Ez leginkább:
- a szállítási
- és számlázási információk megadásából áll,
- a vásárló szállítási és fizetési módot választ,
- megjegyzéseket tehet,
- vagy tisztázhatja különleges igényeit,
- ilyenkor fizethet valamilyen online fizetési megoldás segítségével stb.
A látogatók a teljes fizetési folyamat alatt elhagyhatják az áruházunkat, bármikor meggondolhatják magukat. Ami nagymértékben megkülönbözteti ezeket a checkout-, illetve kosároldalakat a weboldal többi részétől, az nem más, mint az, hogy amelyik látogató ide eljutott, már nem igényel további meggyőzést, lelkileg készen áll a vásárlásra. Feladatunk ilyenkor már nem a vágykeltés, nem a meggyőzés, hanem inkább annak elkerülése, hogy a látogató meggondolja magát." ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.