Jónéhány nagyon sikeres webalkalmazást láthatunk és használhatunk minden nap. A siker jó esetben pénzt is hoz a konyhára. Ma azokat az összetevőket boncoljuk szanaszét amelyek segítségével weblapunkból valódi üzleti alkatrészt kovácsolhatunk.
Forrás: WebMania.CreativeConsulting
"Nemrégiben tartottam egy 5 percesre tervezett 3 diából álló zanzásított, gondolatébresztő előadást egy weblap átalakításához. Azt gondoltam, hogy habár a résztvevők koránt sem webes szakértők nagyjából mindenki tisztában lesz az elmondottakkal, csak szükségük van valakire aki összefoglalja a számukra. Végül a 3 perc helyett majdnem 40-et beszéltem, és az előadás végén egyikük forradalminak nevezte a gondolatokat. Gondoltam megosztom itt, hátha másnak is a segítségére lesz.
Weblap üzleti modell
Az elmúlt 10 éveben erőteljesen megváltozott arra a kérdésre adott válasz, hogy miért is akarunk megjelenni a weben. 10 éve még többnyire azt a választ kaptuk, hogy mert muszáj, mivel mindenki megjelenik és legyen fenn rólunk is valami. Ekkor született sok-sok nyomtatott prospektust leképező statikus weblap.
Mára a web arca teljesen megváltozott, és jó néhány külföldi és egy-két magyar weblap letett ezt-azt az asztalra amiből láthatjuk, hogy a weblapok üzleti szempontból jóval hatékonyabbak lehetnek bármi más eszköznél. Egyre többször találkozom azzal a megértéssel megrendelői oldalon, hogy a weblap nem csak egy kommunikációs eszköz, hanem egy valós szolgáltatás ami akár jelentős profitot is hozhat a cégnek.
Ahhoz azonban, hogy weblapunkat így is tudjuk használni jelentős szemléletbeli és működtetésbeli változtatásokra van szükség az esetek döntő többségében. A módosításhoz, optimalizáláshoz nem lehet adni egy pontos leírást, de az üzleti modell megértésével bárki bármilyen témára könnyedén alkalmazhatja azt.
A Koncepció
Az első lépés a weblap koncepciójának meghatározása. Ez praktikusan azt jelenti, hogy maximum egy mondatban megfogalmazzuk, hogy miről szól a weblap." ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.