Az elterjedt üzleti modellek: Facebook - MySpace - Twitter - LinkedIn. Magyar webes közösségek: iWiW - myVIP - HotDog - baratikor.com - mutasd.be - Joobili.com
Forrás: DIGITÁLIS MÉDIA Tények könyve 2009 (p.42.)
"Facebook
A 2004-ben harwardos diákok számára létrehozott Facebook ma a legnagyobb közösségi site a világon, és 2009 márciusában már az USA vezető online médiuma az oldalon eltöltött idő tekintetében (7 millió óra). A hálózatot 2006-ban nyitották meg a nagyközönségnek. A közösségi oldal 2009 márciusában a 4. helyet foglalta el elérésben a Google, a Yahoo és a Live.com mögött. A több mint 200 millió regisztrált Facebook felhasználó rendkívül elkötelezett: több mint 50%-uk naponta látogatja az oldalt, átlagosan napi 19 percet töltve a felületen. A Facebook azt is lehetővé tette, hogy külső fejlesztők ingyenesen és minimális korlátozás mellett tölthessenek fel kisalkalmazásokat, amelyek így extra funkciókat adnak a hálózathoz. 2009 áprilisában több mint 52 ezer applikáció volt elérhető a rendszerben, a legnépszerűbb alkalmazásokat pedig havonta
több mint 14 millió fő látogatta meg. Az alkalmazások fejlesztőinek lehetősége van fizetős vagy brandelt szolgáltatások létrehozására is, ráadásul az üzleti modellnek" ... >>
Kapcsolódó táblák:
Elterjedt üzleti modellek (p.42.)
Magyar felhasználók a közösségi hálózatokban (gIA, 2009. Január - p.43.)
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.