Azokon a piacokon, amelyeken kevésbé elterjedt az internetes vásárlás, fokozottabban érvényesül az úgynevezett ROPO-effektus (Research online - Purchase offline). Ekkor az internetezők a világhálón történő tájékozódás alapján hozzák meg a vásárlási döntést, maga a vásárlás viszont hagyományos módon, offline történik. Többek között ennek a mértékére és az okaira kerestük a választ a magyarországi internetezőkről készült első nyilvános kutatásunkkal, amelynek az összefoglalóját az alábbiakban közöljük.
Forrás: Google Inside AdWords Magyarország - Lényeg az eredmény
"Az egyes termék- és szolgáltatáskategóriák közül az utazással kapcsolatos szolgáltatásokra és a műszaki cikkekre jellemző leginkább a vásárlás/foglalás előtti online tájékozódás. A válaszadók 72 százaléka az interneten tájékozódik a szállásfoglalás, illetve a szervezett utak vagy a repülőjegyek kiválasztása előtt. A válaszadók mintegy fele (48%) esetében online tájékozódás után az interneten történik meg a vásárlás/foglalás is, a 24 százaléka internetes tájékozódás alapján hozza meg a döntést, viszont hagyományos módon vásárol/foglal. A megkérdezettek kétharmada online tájékozódik a műszaki cikkek vásárlása előtt, azonban a válaszadók 22 százaléka veszi meg a terméket az interneten.
Az utazáson és a műszaki cikkeken túl a gépjármű-felelősségbiztosításra jellemző nagy mértékben az internetes vásárlás:" ... >>
Kapcsolódó kutatás:
Google - Tájékozódás és vásárlás a magyar internetezők körében
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.