A szándék a fontos?
2009. szeptember 22. írta: vecseilaszlo

A szándék a fontos?

Mi köze egymáshoz a Twitternek és a kukoricatermesztésnek?


Forrás: Terepnapló - Médiapiaci - és web bazár

"Az előbbi kérdés akár egy vulgármarketing szakértő dolgozószobájában is felmerülhetne, mikor éppen azon elmélkedik, hogyan lehetne eladni valamilyen "tuti biztos" közösségi kampányt a hét végére szervezett "agrármarketing konferencia" résztvevőinek.

Jelen bejegyzésben maradjunk inkább a Bohlen, Beal és Rogers nevéhez köthető, az "Innovációk elterjedése" modellnél, amely eredetileg a farmerek hibrid-kukorica vásárlási szokásait próbálta meg feltárni az  Egyesült Államokban.

A modellt végül Rogers általánosította, bemutatva, hogy az új ötletek és technológiák hogyan terjednek el különböző kultúrákban. A különböző adaptációs fázisokat leggyakrabban a klasszikus harang-görbével illusztrálják.

Az első csoportot, akik adott technológiát (innovációt) legelsőként próbálják ki, innovátoroknak nevezték el. Ezt a csoportot követték elméletükben az early-adopterek, a korai többség, késői többség, majd végül a lemaradók.

Az eredeti kutatásban a csoportokat az alábbi demográfiai, illetve pszichografikus szempontok mentén különítették el:

  1. Innovátorok: Ez a csoport rendelkezett a legnagyobb farmokkal, jobban iskolázottak,  sikeresebbek és kockázatvállalóbbak voltak.
     
  2. Early adopterek: Fiatalabbak, iskolázottak, vezető pozíciókban a közösségen belül.
     
  3. Korai többség: Az előbbi csoportokhoz képest konzervatívabb, de nyitottak az újdonságokra, új ötletekre, a közösségben aktívabbak, és képesek voltak befolyásolni a "szomszédaikat".
     
  4. Késői többség: Idősebbek, kevésbé iskolázottak, meglehetősen konzervatívak, és kevésbé aktívak a közösségben.
     
  5. Lemaradók: Nagyon konzervatívak, kisebb farmjuk és tőkéjük volt, a csoportok között a legidősebbek, és a legkevésbé iskolázottak.

A legegyszerűbben úgy tekinthetjük át az egyes csoportokat (az általánosított modell alapján), ha egy ábrán összevetjük őket különböző termékek, "újdonságok" elterjedtségével." ... >>

 

 

Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen. 

A bejegyzés trackback címe:

https://vecseilaszlo.blog.hu/api/trackback/id/tr531397255

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása