A Search Engine Land számolt be egy cikkben a SES San Jose keresőmarketing konferencia egyik előadásáról, amelyben Nick Fox, a Google AdWords-ért felelős igazgatója a rendszer további fejlesztési irányairól számolt be. Ezek szerint elképzelhetőnek tartja, hogy 5-10 éven belül gyökeresen megváltozik az AdWords, és már kulcsszavak nélkül fogunk a Google-ben hirdetni.
Forrás: MiyazakiJun - # Keresőmarketing és egyéb nyalánkságok
Szerző: Miyazaki Jun
"Mik azok az okok, amik ahhoz vezetnek, hogy ne kulcsszó alapon célozzuk a hirdetéseket?
- hosszabb, több szavas kereső kifejezések: a keresések nagyon a long-tail irányába mennek. Az egy-két szavas keresések mennyisége csökken (a 2 szavasoké pl. 5%-al csökkent 2008 januárja és 2009 januárja között). Ezzel szemben az 5-nél több szót tartalmazó kifejezések száma 10%-al megnőtt.
- egyedi kereső kifejezések: a Google adatai szerint az elmúlt 6 hónap kereséseinek 20-25%-a új, egyedi kifejezés volt
- fejlődnek a felhasználók: egyre szofisztikáltabb módon keresnek. Nick Fox egy példát is mutatott erre. Míg 2007-ben “kasmír pulóver”-re 47 különféle kulcsszóval kerestek a látogatók, addig 2008-ban már 73-ra emelkedett ez a szám.
- ellenállás a csináld magad rendszerekkel szemben:" ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.