Nyilván Ön is tisztában van az egyes hirdetések és kulcsszavak követésének rendkívüli fontosságával, hiszen csak így állapítható meg azok eredményessége. Mindenekelőtt azonban az a kérdés, hogyan hozhat létre igazán hatékony hirdetést. A hirdetésoptimalizálás egyik legérdekesebb módja az A/B megosztott teszt, valamint "testvére", az A/B/A teszt. Mindkét módszer esetében többféle kreatív anyag teszteléséről, például egy e-mailes hírlevél vagy egy hirdetés különböző változatainak összehasonlító tesztjéről van szó.
Forrás: Google Conversion University
Szerző: Brett Crosby
"De mi a különbség az A/B és az A/B/A tesztelés között, és mikor melyiket érdemes használni? Hogyan történik egy teszt létrehozása? Kezdjük egy A/B tesztelés példájának bemutatásával az AdWords szolgáltatásban.
A/B tesztelés az AdWords-ben
Az AdWords szolgáltatásban kétféleképpen futtatható A/B teszt. Az első megközelítés szerint -- jelenleg ezt javasoljuk, amennyiben Ön az AdWords automatikus címkézését használja -- két különböző változatot kell létrehozni a hirdetésből, eltérő címsorral. Az automatikus címkézésnek köszönhetően így a Hirdetésverziók jelentésben (a Forgalom forrásai részben) egyszerűen összehasonlíthatók a két változat mért konverziós adatai. Minden egyes kulcsszó esetében részletes jelentést is megtekinthet, összehasonlítva a hirdetés két változatának eredményességét, mivel ezeket megkülönbözteti egyedi címsoruk.
A második megközelítés valamivel nagyobb rugalmasságot kínál, mivel a hirdetés két változatának azonos lehet a címsora. Automatikus címkézés esetén azonban a második megközelítés nem használható. (Megjegyzés: Ennek a tesztnek a futtatásához le kell tiltania az automatikus címkézés funkciót az AdWords felhasználói preferenciáiban. A céloldalak URL-jei közötti egyenletes elosztás érdekében valamennyi teszthirdetést ugyanabba a hirdetéscsoportba helyezze. Ne felejtse el kikapcsolni az "Optimalizált (a jobban teljesítő hirdetések gyakoribb megjelenítése)" lehetőséget az AdWords kampánybeállításaiban. Az AdWords így egyenletesen jeleníti meg a hirdetéseket.)
A/B teszt végzéséhez hozzon létre több hirdetésváltozatot, és állítsa be az AdWords-fiókban ezek véletlenszerű megjelenítését. Tekintse meg a következő példát, melyben két hirdetésváltozat szerepel:" ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.