A második világháborút követő évtizedek baby boom generációja és az 1965-1976 közötti x-generáció mellett egyre fontosabb szerephez jut az 1977-1997 között született netnemzedék. Ha megértjük őket, megértjük a jövőt is – hirdeti Don Tapscott, web 2.0 guru.
Forrás: AGENT Portál.ai
Szerző: kf
"A Wikinómiát (2006) jegyző kanadai internet- és üzleti szakember már az 1990-es években írt egy könyvet (Growing Up Digital: The Rise of the Net Generation, 1997) a világhálón cseperedő nemzedékről. Azóta felcseperedtek, és az újabb könyv sem maradt el (Grown Up Digital: How the Net Generation Is Changing Your World, 2009). Ne tévesszenek meg a kissé fellengzős címek – Tapscott alaposan kivesézi témáját, felmérésekre, statisztikákra és főként a 4 millió dolláros Net-generáció: Stratégiai vizsgálódás több országban folytatott kutatási projekt eredményeire hivatkozva vonja le néha felületes, de gyakrabban mélyenszántó következtetéseit. Tény, kicsit egyoldalú, sematizál, a net-generációnak gyakran tulajdonít a mindenkori ifjú nemzedékre érvényes tulajdonságokat, illetve könnyen felül agyonhype-olt trendi dolgoknak, azonban hibáival együtt is pontos és érdekes, a jövő számára komoly tanulsággal bíró korképet vázol fel.
A net-generáció jellemrajza
Tulajdonképpen mi is jellemzi ezt a generációt? Azt a generációt, amelyik a társadalom intézményrendszereit (oktatást, munkát, családot – a net-generáció otthon ül és családcentrikus, fogyasztást) és magát a társadalmat is drasztikusan átalakítja, saját képére formálja. Például tekintetüket" ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.