A piacvezető Vatera és TeszVesz oldalakon tavasszal bevezetett feltöltési díjak átrendezték az online aukcióspiacot: az olcsó terméket kínálók egy része átpártolt az újonnan alapított, kisebb árverési portálokhoz, ugyanakkor a nagyobb vásárlóerejű vevőkből származó hasznot a piacvezetők fölözik le.
Forrás: Népszabadság Online
Szerző: Batka Zoltán
"Felpezsdült az élet az utóbbi hónapokban a kisebb, ingyenes internetes árverési portáloknál. A 2006-ban indult zsibvasar.hu-nál arról számoltak be, hogy a korábbi időszakhoz képest néhány ezerről hirtelen 200 ezerre nőtt az aukcióra feltett termékek száma. Hasonló hirtelen növekedést tapasztaltak más kisebb portálnál is, aminek az a magyarázata, hogy a hazai web-aukcióspiacon abszolút egyeduralkodó, a dél-afrikai Naspers-hez került Vatera és TeszVesz az idén tavasszal feltöltési díjat vezetett be, az addig ingyenes hirdetési gyakorlatát megváltoztatva.
A kisebb értékű - legfeljebb 60 ezer forintos - termékek esetén 5-től néhány tíz forintig terjedő listázási díjak nyomán sokan átpártoltak a továbbra is ingyenes portálokhoz. A lehetőség nyomán a piac is robbant: hirtelen több tucat új portál jelent meg.
Gerő Viktor, a Vatera.hu Kft. ügyvezetője szerint a feltöltési díjak bevezetése után a nemzetközi tapasztalatokhoz hasonlóan 60-65 százalékkal, 2 millióról 750 ezerre esett viszsza a portálon fent lévő termékek darabszáma. Hogy ebből mennyi jelent meg a konkurens árverési honlapok kínálatában, az kérdéses, mivel ezek jó része hónapok óta elfekvő, eladhatatlan termék volt, amelyet vagy túl drágán hirdettek meg, vagy egyéb tulajdonsága miatt nem kellett senkinek.
Mindenesetre a feltöltési díjak bevezetése kapcsán különféle netes fórumokon" ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.