A mai napon Twitter-edzést tartunk (bemelegítésnek 3 kör futás a logó körül), a téma pedig a HP Labs által készített tanulmány, amelyben a Twitter-t, és ezen belül is a felhasználói kapcsolatokat vették górcső alá.
Forrás: Terepnapló - Médiapiaci - és web bazár
Szerző: Nagy Tamás
"Egy korábbi bejegyzésben már utaltam arra, hogy pusztán a követők és követettek arányából - vagy egyéb közösségi média alkalmazás esetén, a kapcsolatok mennyiségéből kiindulva - tévútra juthatunk a kommunikáció tervezésekor, hiszen így teljesen elveszítjük a minőségi szempontokat, nem is beszélve arról, hogy a "szőnyegbombázás" nem működik hatékonyan ebben az esetben.
A HP kutatói a felhasználók egymás közötti interakcióit vizsgálták a Twitter-en, és arra a következtetésre jutottak, hogy a használat egyik fő mozgatórugója a kapcsolatok egy szórványos és rejtett hálózata, amely a "kinyilvánított" barátok, és követők hátterében húzódik.
A hirdetők érthető módon szeretnék kihasználni az ilyen típusú hálózatokban rejlő kommunikációs lehetőségeket, hiszen ezeken a platformokon keresztül azonos érdeklődésű emberek osztanak meg információkat egymással, potenciálisan akár egy bizonyos terméket, vagy szolgáltatást is népszerűsítve.
A közösségi hálózathoz tartozó ismerősök látszólag egységes csoportot alkotnak, a valóságban azonban az emberek" ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.