A legtöbb kis- és közepes vállalkozásnak önhibáján kívül nehezebb körülményekkel és jelentősen csökkenő forgalommal/profittal kellett az elmúlt időszakban szembenéznie. Ilyen körülmények között vétek nem kihasználni azokat az extra előnyöket, melyeket az internet nyújthat számukra. Mire kell figyelni a honlap kialakításánál? Mitől lesz nyereséges egy webáruház?
Forrás: hvg.hu - (A régebbi HVG számok tartalma csak belépett felhasználóink számára érhető el!)
Szerző: Zajdó Csaba
"A felhasználók több, mint 80 százaléka használja az internetet információ-gyűjtésre egy-egy fontosabb vásárlása előtt, plusz közel 50 százalékuk tervezi, hogy közvetlenül a hálón fogja intézni a vásárlásainak egy részét – talán nem szükséges külön ecsetelni, hogy miért hasznos, ha ezen potenciális vásárlók megtalálnak minket. A hatalmas kereslet eléréséhez viszont szükséges, hogy teljes termékpalettánk könnyedén megtalálható és megrendelhető formában legyen megtalálható a neten - amire termékszámtól függően egy direkt értékesítési oldal vagy egy webáruház lehet a megoldás.
Névjegy helyett felhasználóbarát honlap
Nem kérdés, miért érdemes egy mai cégnek láthatóvá válnia az interneten, de jóval kevesebb szó esik ezen „internetes megjelenés” optimális módjáról. A legtöbb cégnek csak egy honlapja van, mely az általános cégbemutatáson túl legfeljebb egy PDF árlistát tartalmaz a termékekről/szolgáltatásokról – ez nem több, mint egy online névjegykártya. Ha valaki konkrétan az adott céget keresi, akkor általában megtalálja így is, de egy szimpla honlap nem segít a neten lévő óriási (és egyre növekvő) kereslet „lecsapolásában”.A vásárlók általában nem céget keresnek, hanem terméket: nem azt tudják, hogy honnan akarnak vásárolni, hanem azt, hogy mit. Ezért fontos, hogy" ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.